hero_ruler Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Jeg har akuratt gått over til ubuntu fra fedora, men da jeg skulle bruke noen su- kommandoer i terminalen kom jeg på at jeg aldri fikk spørsmål om og sette noe root passord, Har prøvd og logge inn uten og med passord root.. Kan noen hjelpe meg .. Trenger det sårt Endret 3. august 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det er ikke noe 'su' i ubuntu, du må bruke 'sudo' foran kommandoer. Men om du vil aktivere 'su' kan du bare skrive 'sudo passwd root' i terminal. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Og for å få root-shell kan du bruke sudo -s Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Aha, Takk :wub: Vant til fedora c4 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Eller eventuelt kjøre sudo passwd root, sette passord, for deretter å logge inn med valgte passord. Endret 2. august 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Eller hvis du er skikkelig tøff: sudo su. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Im so damn cool jonas@Jonas:~$ sudo su Password: root@Jonas:/home/jonas # Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 'sudo sudo sudo sudo sudo su' . Da blir du noe så inni j*vlig root. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå