andret Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 jeg har et problem med min pc og det er at når jeg skrur på pcen er skjermen helt svart. og lyset på siden av oppstartsknappen er bare orange. og jeg har skjekket at alle alle ledninger er i. takker så mye for alle svar..... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Starter harddisker og annet utstyr når du slår den på? (skal være ganske enkelt å høre). Lenke til kommentar
andret Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 ja det høres ut som at alt funker helt fin... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er det en nybygget PC? Hvilke deler har du? Lenke til kommentar
andret Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 den er et år gammel ca... jeg har : nvida geforce fx5200 skjermkort intel celeron® 2,40ghz prossesor apacer 256mb ram msi hovedkort seagate 40gb harddisk Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har ditt MSI-hovedkort led på hovedkortet for å fortelkle hvor langt den har kommet i oppstartsprosessen? Skal være plassert i nærheten av PCI-slottene. Lenke til kommentar
andret Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 det forsto jeg ikke helt..?? Lenke til kommentar
Dumle129 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 det forsto jeg ikke helt..?? De fleste HK har en eller annen tilbakemelding om hvor langt de har kommet i POST rutinen (oppstarten) enten med dioder, siffer eller pipelyder (ved feil) Sjekk manualen på hovedkorten å finn ut om pcen booter normalt eller om den henger på noen av testene i POST. Et tips kan være å ta ut skjermkortet og sette det inn igjen. Mulig det har blitt dårlig kontakt på en av pinnene på dette. Hvis dette ikke fungerer prøv å ta ut minne brikken/e og sett dem i igjen. Har du mulighet til å koble på en annen skjerm for å se om det er denne som er defekt? Lenke til kommentar
andret Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) alt høres helt ut som det skal det eneste er at skjermen oppfører seg som om den ikke vet at maskinen er der.. når jeg skrur på maskinen reager ikke skjermen. jeg har prøvd med en annen skjerm også og der skjer det samme. og jeg haar prøvd å ta ut og inn skjermkortet og minne brikken men det hjelper ikke. og en ting til,det der "jobbe" lyset på maskinen lyser heller ikke.. Endret 3. august 2005 av andret Lenke til kommentar
andret Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 nnoe annet jeg kan gjøre????????? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hvilket MSI hovedkort har du? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hvis du har tilgang til det kan du jo låne et annet skjermkort og se hva som skjer da. Du kan også låne minnebrikker for å kontrollere om det er det som er feil. En annen ting er å se om skjermen virker på en annen PC, bare for å være sikker. Det kan jo være flere ting som er gått i stykker, selv om det er lite sannsynlig. Lenke til kommentar
CMOTDibbler Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg hadde akkurat samme problemet med en PC jeg kjøpte for et år siden. Det viste seg til at det var hovedkortet som var ødelagt. Lenke til kommentar
Dumle129 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Tipper at skjermkort/HK er defekt jeg... Endret 3. august 2005 av Dumle129 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Har du fått ordnet med ledningene inne i kabinettet (i henhold til den andre tråden du har gående med problemer på samme PC)? Dette må løses før det er vits å fortsette her. Har du ikke nettopp byttet powersuply (se din paralelle mailtråd om byttet)? Fikk du noensinne PCen igang etter dette? Endret 3. august 2005 av PerB Lenke til kommentar
andret Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 ja det med ledningene er ordnet. dette problemet oppsto før jeg fikk ny powersupply. powersupplyen sprengte mens jeg holdt på og fikse skjermproblemet. Lenke til kommentar
andret Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Hvis du har tilgang til det kan du jo låne et annet skjermkort og se hva som skjer da. Du kan også låne minnebrikker for å kontrollere om det er det som er feil. En annen ting er å se om skjermen virker på en annen PC, bare for å være sikker. Det kan jo være flere ting som er gått i stykker, selv om det er lite sannsynlig. det gikk ikke det heller noe annet?? Lenke til kommentar
andret Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 hvorda finner jeg ut om det er hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå