Gå til innhold

PC for jente på videregående


johanf

Anbefalte innlegg

Beklager om det finnes ustyrtelige mange poster om dette fra tidligere, men jeg prøvde å søke og fant ikke noe som passet helt... :blush:

 

Jeg prøver å gi kjøpsråd til en jente som skal ha seg en bærbar maskin, men jeg er ikke helt inne på sakene, har jeg funnet ut.

 

Bruksområder:

MP3 - DVD/DivX - Office (Word/Excel), i prioritert rekkefølge ;)

 

Nødvendigheter:

WiFi, brenner, ok med diskplass (regner med støy, strømforbruk og pris spiller inn her).

 

Hun har sett litt på en DELL-maskin, med Celeron prosessor. I tillegg har hun fått snusen i en Acer (kan det være denne, tro?)

 

Som dere kan se av prisnivået, bør det ikke overstige 7000,- med så mange hundrelappene.

 

Er det noen fordel å velge Intel fremfor AMD? Er det noen ulemper med Sempron/Celeron? Jeg leste kjapt her i en post at Celeron går på full guffe hele tiden og dette resulterte i et høyere strømforbruk og mere varme.

 

Hva med skjermkort? Intel's med delt minne, eller et "eget"?

 

Jeg vil sette pris på alle innspill og all hjelp.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
beklager at jeg går litt OT men hva er forskjellen mellom en guttebærbar og en jentebærbar? Vil ikke alle ha det beste man kan få innen en gitt prisramme?

 

Vel, utifra det jeg har lest her tror en del gutter her at vi jenter først og fremst er opptatt av at pc'n skal se bra ut (noe jeg vil si ikke er korrekt, selv er jeg opptatt av ytelse..).

 

Vi jenter venter i spenning på at produsentene skal komme med rosa pc'er.. :roll:

 

:D

 

 

Edit:

Jenter er vel heller ikke så opptatt av at den bærbare skal kjøre andre spill enn Sims 

 

Okei, godt poeng. :p

Endret av Leela
Lenke til kommentar

Kjæresten min bestilte nettopp en Dell Inspiron 6000 med c-m 1.4, 512MB, 60GB, WLAN, WXGA og dvd-rw (tror jeg) + gratis printer. Total pris 6900 med frakt.

 

Tror den maskinen skal fungere til det aller meste og prisen er under 7k. Mye for pengene i mine øyne, bra byggekvalitet og ok specs.

Lenke til kommentar
Kjæresten min bestilte nettopp en Dell Inspiron 6000 med c-m 1.4, 512MB, 60GB, WLAN, WXGA og dvd-rw (tror jeg) + gratis printer. Total pris 6900 med frakt.

 

Tror den maskinen skal fungere til det aller meste og prisen er under 7k. Mye for pengene i mine øyne, bra byggekvalitet og ok specs.

ah, det er akkurat den hun spurte om igår - selv har jeg god erfaring med DELL. Jeg er usikker på om det er LAN (Ethernet) på den? Hvordan er WiFi - internt?

 

Det er jo egentlig et ganske bra tilbud, med tanke på at man får med en printer til en verdi av 50,-

 

_

johanf

Lenke til kommentar

6000 har naturligvis Ethernet. Wifi er en option du kan velge, men tror ikke det koster ekstra. Tror det er i form av et miniPCI-kort, så det er internt. Mulig man kan ta det ut og erstatte det om ønskelig, men det er spekulasjon.

 

Når det gjelder printeren er det naturligvis bare en bonus. Om den er dyr i drift vet jeg ingenting om, men om man kan kjøpe blekk fra f.eks blekkpatron.no blir det sikkert ikke ille. Man har uansett noe som kan printe ut særoppgaven man nettopp ble ferdig med og må levere om 30minutter.

Lenke til kommentar
Kjæresten min bestilte nettopp en Dell Inspiron 6000 med c-m 1.4, 512MB, 60GB, WLAN, WXGA og dvd-rw (tror jeg) + gratis printer. Total pris 6900 med frakt.

 

Tror den maskinen skal fungere til det aller meste og prisen er under 7k. Mye for pengene i mine øyne, bra byggekvalitet og ok specs.

har bestilt akkurat den samme, og er vell til samme formål :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...