gunnard Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Var en tur innom prisguiden, så på noen AMD Athlon X2-prosessorer, da jeg oppdaget at alle stod oppgitt med Toledo-kjerne. Jeg var forholdsvis sikker på at iallfall X2 4200+ og X2 4600+ var bastert på Manchester-kjernen med 512 kB cache per kjerne, mens X2 4400+ og X2 4800+ var basert på Toledo-kjernen med 1024 kB per kjerne. Den nye X2 3800+ versjonen mener jeg også har Manchester-kjerne. Bør vel rettes opp for å unngå misforståelser...? Beklager hvis denne er feilpostet, var litt i tvil hvor den skulle. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Venice kjerne mener du vell de er basert på siden den er nyere en manchester ? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 CPU med Venice- og San Diego-kjerner er de nye enkelkjerneprosessorene, etter Winchester (og Newcastle). Manchester består av en Venice- og en Winchester-kjerne, mens Toledo er to San Diego-kjerner. Tror du blander Manchester og Winchester. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 gunnard: Du har helt rett, men så vidt jeg vet finnes det en egen Rapporter-funksjon i prisguiden Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Sorry, my bad Var litt for langt ned til at jeg oppdaget den... Men det er fiksa på nå da, og det er jo fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå