Gå til innhold

Er du musikkrasist?

Dr. Jacoby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EMO? Snakker om satan folk. Folk som sier de har solgt sjela si til satan, har masse sminke, hører på satan rock alt for høyt på bussen mens de rister på hodet etc.

Den definisjonen var litt annerledes. Mener du folk som hører på goth-metal/rock, som skal uttrykke seg poetisk og som går kledd i fiskenett og andre ting som man ikke vanligvis finner i en klesbutikk; eller mener du de som maler ansiktet med likmaling, hører på svart-/dødsmetall, tilber satan og hater kristne? ...eller mener du bare rett og slett de som generelt hører på metall?

Lenke til kommentar
Skal jeg disse en sjanger for musikken, må det bli Opera. For det første er det fysisk umulig å høre hva de synger. For det andre er vokalen akkompagnert av klassisk musikk. Jeg hater klassisk musikk. Treige møkkagreier. All respekt til artistene though. Er sikkert vanskelig det de driver med, men det høres faen ikke mye bra ut :p

Du har altså KUN hørt på rooooolig klassisk?

Noe av det dramatiske klassiske musikken gir 10 ganger mer spenning enn det mest ekstreme grindcore eller sykeste hardtrance...

Ingen tilfeldighet at slik musikk gjerne blir brukt i actionfilmer... ;)

Lenke til kommentar

Formulerer litt annerledes. Klassisk musikk er kjedelig. Treg er den kanskje ikke, som i fart, men uansett ikke noe jeg gidder å høre på, hvertfall ikke hvis det er ei dame som skriker med :p

Bland klassisk musikk med noe elektronisk så digger jeg det, men klassisk aleine - nei takk.

Lenke til kommentar
Bland klassisk musikk med noe elektronisk så digger jeg det, men klassisk aleine - nei takk.

I så fall anbefaler jeg soundtracket til The Matrix Reloaded, er ikke elektronika overalt, men en del her og der. Revolutions soundtracket har bare noen få sanger der de blander inn elektronisk...

Lenke til kommentar

I så fall anbefaler jeg soundtracket til The Matrix Reloaded, er ikke elektronika overalt, men en del her og der. Revolutions soundtracket har bare noen få sanger der de blander inn elektronisk...

Digger Matrix musikken :cool: Litt sånn funky house/electronica stil...

Lenke til kommentar
EMO? Snakker om satan folk. Folk som sier de har solgt sjela si til satan, har masse sminke, hører på satan rock alt for høyt på bussen mens de rister på hodet etc.

Den definisjonen var litt annerledes. Mener du folk som hører på goth-metal/rock, som skal uttrykke seg poetisk og som går kledd i fiskenett og andre ting som man ikke vanligvis finner i en klesbutikk; eller mener du de som maler ansiktet med likmaling, hører på svart-/dødsmetall, tilber satan og hater kristne? ...eller mener du bare rett og slett de som generelt hører på metall?

Trodde Tom Waits for Alice hadde satt seg veldig inn i goth/emo-diskusjonen.

Lenke til kommentar
*snip*

Drop it ;) blei litt teit akkurat det der. Mente ikke å disse folk som hører på musikken, bare å si at jeg ikke liker selve musiktypen/sjangeren :)

Lenke til kommentar
*snip*

Drop it ;) blei litt teit akkurat det der. Mente ikke å disse folk som hører på musikken, bare å si at jeg ikke liker selve musiktypen/sjangeren :)

Tenkte på avataren...

Lenke til kommentar
ja, Er du musikkrasist? tenker du at alle som ikke liker samme musikken som deg er noen hjernedøve idioter?

Om jeg må høre på det samme drittet som de liker å høre på synes jeg det, men så sant jeg får lov til å høre på det jeg liker er det ikke det som teller på om noen er hjernedøve idioter eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg hater klassisk musikk. Treige møkkagreier. All respekt til artistene though. Er sikkert vanskelig det de driver med, men det høres faen ikke mye bra ut :p

Jeg vil ikke kalle meg en musikkrasist, men kan ikke fordra techno-rap osv. poenget er at man må akseptere at folk liker forskjellig musikk.

Selv elsker jeg klassisk musikk, noe som sikkert hører med iogmed at jeg spiller piano. På piano er det for meg "tre B-er": Bach, Beethoven og Beatles. Selv liker jeg også å høre på alle disse.

For meg kommer mitt humør an på hvilken musikk jeg hører på. De som f.eks bare hører på techno og sier at alt annet "suger" burde kanskje vurdere å høre mer på annen musikk? Kanskje de da vil oppdage at orginalene er bedre?... ikke vet jeg, men om de mener at techno er bra får de mene det.

Lenke til kommentar

Enig med deg HenHau. Jeg hører mest på Trance og House, men syne sikke at all annen musikk suger ræva for det. Noe går an å høre på, noe får jeg raserianfall av å høre på.

Når jeg tenker over det, så fins det en sjanger som overgår alt. Dansband. Gidder ikke forklare hvorfor en gang :p

Kunne jeg hørt de klassiske originalene av div trance sanger (eks: Tiesto - Barbers adagio for strings) Så ville jeg nok synes det var bra, men lykke til med å finne dem :p (den sangen er den eneste jeg vet om som har en klassisk original.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...