sluffy Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 jeg kan være det ja. jeg har f.eks problemer med å tro på at folk som hører på techno, tranzzzzz og britney har noe serlig ghør. Ja, så flink vi er å blokke ut tilhengere av store deler av den elektroniske musikken med en gang. Jeg hører på veldig masse forskjellig, inkludert elektronisk musikk, og jeg vil påstå at de største produsentene av slik musikk er ganske musikalske av seg (en del har bakgrunn fra andre, gjerne klassiske, instrumenter). De som hører på elektronisk musikk er en annen sak, men her er man gjerne ute etter fengene rytmer å danse til. I samme slengen vil jeg gjerne få tilføye at jeg neppe tror Maiden-fansen er en hellig masse med guddommelig godt gehør heller. Britney skal jeg ikke uttale meg så alt for masse om, da jeg stort sett ikke har hørt så veldig masse av det hun har gitt ut. Men er det ikke litt "på kanten" å bedømme veldig masse musikk du aldri har hørt engang? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Har absolutt lettere for å omgås folk som har samme musikksmak som meg. Spesielt på fester tiltrekkes jeg jenter som liker rock/metal, og som ikke ser ut som et helvete/mååå gi uttrykk for at de er goth og tr00 (mtp svarte klær). Så ja, er nok den typen som skiller personer fra hverandre ved hjelp av musikk. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Gehør meg her og gehør meg der, å ha gehør er ganske lite relevant så lenge musikken blir god. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg er nok litt musikkrasist ja. Ting som ikke klinger i øret mitt, band som ikke høres noe dyktige ut, eller hiphop (sånn gangsta, yo), blir hørt på av laverestående individer. Kanskje ikke fullt så ille, men det har rot i sannheten. Asså. Jeg har ikke noe imot folka, sånn egentlig, men jeg føler at de ikke synes bra musikk er bra. for å si det sånn... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Gehør meg her og gehør meg der, å ha gehør er ganske lite relevant så lenge musikken blir god. Jepp. Mamma kan ikke en eneste note på piano, men spiller sinnsykt bra. og hun hører gjerne på Vikingarna feat The truck driver from Namsos Braz band. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Mja, stempler ganske fort folk etter hvordan musikk de sier de hører på. "Alt" kan man ikke ta seriøst, men folk som sier f.eks. "kun House" har man litt mer respekt for av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Jeg har aversjoner mot folk som: 1) Konsekvent misliker all topp-20-musikk. og/eller 2) Har en veldig 'politisk korrekt' platesamling med kun 'godkjente' klassikere. Med andre ord rævdiltere som ikke tør å sjekke ut noe selv. Er man en ekte musikkelsker så har man garantert en betydelig andel 'bomkjøp' i samlingen sin. og/eller 3) Har et snevert syn på musikk og ikke tør å sjekke ut ting utenfor sin valgte sjanger. og/eller (denne er viktig): 4) Benytter enhver anledning til å trumfe igjennom sin sære smak ovenfor andre, og da spesielt i forbindelse med fester o.l. Jeg har ikke tall på hvor mange fester jeg har vært på som har gått i dass bare fordi en særing (og det kan godt være festarrangøren) okkuperer anlegget og insisterer på å spille kun 'sin' musikk med det resultat at de fleste andre går lei og finner på noe annet istedet. Mange musikknørder må innse at på de fleste fester så må man faktisk spille en betydelig andel av det 'hvermansen' liker for å få god stemning og ikke bare kjøre på med EBM, electroclash, prog-rock eller speedmetal fordi man selv synes det er genialt. Det er selvfølgelig lov å lure inn et par av sine favoritter i løpet av kvelden og å luke bort de værste 'Schnappi-låtene', men å prøve å 'oppdra bermen' når man har samlet mange ulike mennesker som ikke har felles musikksmak funker ALDRI - det fører bare til dårlig stemning. INGEN rører playlisten når jeg har fest - og ja; jeg tar hensyn til hva slags folk som kommer, halve moroa er jo å sette opp en playlist som det ligger noen tanker bak nettopp for at alle skal få en rikelig dose av det de selv liker. Endret 4. august 2005 av Shimano Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 2) Har en veldig 'politisk korrekt' platesamling med kun 'godkjente' klassikere. Med andre ord rævdiltere som ikke tør å sjekke ut noe selv. Er man en ekte musikkelsker så har man garantert en betydelig andel 'bomkjøp' i samlingen sin. Så hvis en kjøper en plate som en selv liker veldig veldig godt men ikke er en 'godkjent klassiker' så er det bomkjøp? Hvis du bare snakker om plater som ikke er anerkjente klassikere så kunne du jo bare skrevet det. Bomkjøp er plater du angret på, og det kan jo være netopp særlig klassikere som du ble anbefalt å kjøpe siden de er kjent for å være så gode... Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) JA!De som hører på deathmetal er helt brød! Endret 4. august 2005 av audiomur Lenke til kommentar
Jan Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 2) Har en veldig 'politisk korrekt' platesamling med kun 'godkjente' klassikere. Med andre ord rævdiltere som ikke tør å sjekke ut noe selv. Er man en ekte musikkelsker så har man garantert en betydelig andel 'bomkjøp' i samlingen sin. Så hvis en kjøper en plate som en selv liker veldig veldig godt men ikke er en 'godkjent klassiker' så er det bomkjøp? Hvis du bare snakker om plater som ikke er anerkjente klassikere så kunne du jo bare skrevet det. Bomkjøp er plater du angret på, og det kan jo være netopp særlig klassikere som du ble anbefalt å kjøpe siden de er kjent for å være så gode... Eller som Pink Floyd - Final Cut. Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg driter i hva andre hörer på..... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Så hvis en kjøper en plate som en selv liker veldig veldig godt men ikke er en 'godkjent klassiker' så er det bomkjøp? Nei jeg tenkte mer i de baner at hvis man virkelig er utforskende så ender man opp med en god del skiver som viser seg å ikke være så gode alikevel. Snakker da ikke om at de er klassikere eller ikke, men at man selv finner ut at de ikke er helt det man vil ha. Men da har man ihvertfall prøvd - i motsetning til den (store) gruppen av musikknerder som aldri 'tør' å kjøpe noe utenfor sine faste vaner og kun kjøper ting som 'kredpolitiet' har godkjent. Gjør man det så er man jo brått en slags liste-kjøper, dog med fokus på andres vurderinger og ikke rent salg. Jeg kjenner flere som har platesamlinger som nærmest er en blåkopi av 'Mojo's top 100 albums of all time' og lignende og som har mistenkelig få eller ingen 'ukjente' album i tillegg. Det er denne typen mennesker jeg siktet til. De kjører safe og tar aldri en sjans. Og dermed går glipp av mye potensielt bra (og selvfølgelig en del dårlig) fordi de ikke tør å sjekke ut ting selv. Endret 4. august 2005 av Shimano Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 2) Har en veldig 'politisk korrekt' platesamling med kun 'godkjente' klassikere. Med andre ord rævdiltere som ikke tør å sjekke ut noe selv. Er man en ekte musikkelsker så har man garantert en betydelig andel 'bomkjøp' i samlingen sin. Det er da lov å sjekke ut musikken før en kjøper den. Ja, jeg har noen bomkjøp, men det er ikke mange. Jeg kjøper det jeg mener hører hjemme i en platesamling. Og der er det mange såkalte "must have-klassikere" som ikke får seg en plass. Eks. Tool - Lateralus. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 jeg kan være det ja. jeg har f.eks problemer med å tro på at folk som hører på techno, tranzzzzz og britney har noe serlig ghør. Vet du i det hele tatt hva gehør er? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) JA!De som hører på deathmetal er helt brød! Sannelig, har følt meg temmelig loffete idag. Edit: På spilleren: At The Gates - Stardrowned. Endret 4. august 2005 av Goophy Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 JA!De som hører på deathmetal er helt brød! Da føler jeg meg som en overdimensjonert kneip. Np: Morbid Angel - Immortal Rites Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Vel, jeg hører på mye rart, og godtar at andre mennesker har en ulik musikksmak enn meg selv. En musikkrasist vil jeg ikke si jeg er. Når det gjelder folk som elsker topp 20 fordi det nettopp er det, topp 20, eller annen dårlig musikk, har jeg lyst til å banke litt vett inn i skallen på dem. Eller litt god musikksmak, for den saks skyld. Men folk er forskjellige, og det er da naturlig at de har forskjellig musikksmak. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Shimano: Jeg har en del bomkjøp(plater jeg ikke liker), noen av de er faktisk "godkjente klassikere". Men det er blitt mindre og mindre bomkjøp pga. internett. Jeg kjøper omtrent ikke et album uten å ha lastet den ned og hørt det og likt det. Men jeg tar jo en sjangse iblant, tildels fordi det ikke alltid er mulig å laste det ned... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hm. Metallica har vært #1 på VG-listen gjentatte ganger, og artister som Nightwish, Dimmu Borgir, Satyricon, Iron Maiden, System of a down, Pearl jam, Tool, A perfect circle, Nirvana, Megadeth, Anthrax og mange flere har vært innom. Jeg antar folk som hører på denne typen musikk, også fortjener å få musikksmaken sin korrigert med litt aktiv sleggebruk. Lenke til kommentar
master air Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Jeg er ikke noen spessiel musikk rasist, hvertfall ikke før fjortisjentene i klassen begynner og mase om at jeg har så dårlig musikk smak... Da kan jeg fort bli veldig rasistisk mot britney spears, westlife, backstreetboys o.l. Endret 4. august 2005 av master air Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå