Gå til innhold

Er du musikkrasist?

Dr. Jacoby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Delvis. Synes lite om de som låser seg til sjangrer og som mangler bredde i musikken. Bedre blir det ikke når sjangerlåserne hevder å vite alt, og at alt i sjangeren deres er det eneste rette.

Det er for eksempel mange metallhoder her inne, som trekker frem metall i alle situasjoner og spørsmål.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Mener at ikke folk som hører på det samme er bedre enn andre, men anter at jeg lettere kan finne tonen med en som jeg deler mye av musikksmaken. Samme går for interesser, og den slags generelt.

Like barn leker best...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Absolutt ikke. Hvis folk bare kunne skjønt at smaken er delt, så hadde vi antageligvis hatt mindre krig i verden.

Å mene at andre folk er mindre intelligente fordi de liker "motsetningen av din favorittmusikk" (dvs. pop-folk liker ikke metal, og metal-folk liker ikke.. øhm, noe som helst annet enn metal), er fantastisk arrogant.

"Jaha, jeg ser du spiser sushi! Du må være forbanna dum i hodet!"

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

ja.

Det er ikke det at jeg ikke respekterer/liker folk som ikke har nøyaktig samme smak som meg, men de som liker enkelte typer "musikk" (og jeg bruker ordet meget løst i denne sammenhengen!) fortjener ikke respekt i mine øyne (merkelig nok er det ofte de som har en tendens til å bruke ordet mest...)

f.eks. alle hvite som hører på gansta rap... tåpelige posører hele gjengen som aldri har vært i nærheten av noe som kan minne om "da hood" engang..(iallefall her i norge) Som George Carlin sa. "White guys, give up, you'll never be as cool as black guys. You're white and you're lame!"

Folk som liker tekno/elektronisk produsert dritt som ikke smaker av skikkelig musikk...mener JEG ikke har smak eller begrep på hva musikk dreier seg om. Men jeg liker dem fremdeles mer enn posørene...

Utenom disse to grupperingene driter jeg i om du lytter til rock, listepop/sålenge de ikke tilhører de overnevntekategoriene), country, klassisk, folkemusikk, metal, goth, blues, jazz, swing, alternativt eller noen av de andre tusen forskjellige sjangrene det er der ute..sannsynligheten er stor for at jeg lytter til det samme :)

BTW, er det bare jeg som har innsett at "R&B" i disse dager er det samme som "Popmusikk av svarte kvinner"?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

For min del så bryr jeg meg ikke så mye om hva andre hører på, smak og behag. Det som irriterer meg en smule er når enkelte ikke skjønner hvorfor jeg hører på metal. Jeg foretrekker musikk innenfor metalsjangeren, men det betyr ikke at jeg hører på annen musikk også, men det har tydeligvis enkelte vanskelig for å forstå :hmm:

Lenke til kommentar

Noen gjør musikk til personlig image. Andre er like glade i musikk, men du kan ikke se på dem hvilken musikk de hører på. På konserter har metallhodene som går i skinnklær og en drøss med effekter hengende på seg, en tendens til å flokke seg sammen. Det er vel disse folkene man egentlig kan kalle musikkrasister...

Lenke til kommentar
Noen gjør musikk til personlig image. Andre er like glade i musikk, men du kan ikke se på dem hvilken musikk de hører på. På konserter har metallhodene som går i skinnklær og en drøss med effekter hengende på seg, en tendens til å flokke seg sammen. Det er vel disse folkene man egentlig kan kalle musikkrasister...

vil ikke dette gjelde alle folk som kler seg etter musikken sin?

Lenke til kommentar

Hihi, ganske morsomt at du forhåndsdømmer en gruppe for å forhåndsdømme grupper... :D

Jeg kan vel kalle meg metalhode, jeg er egentlig åpen til all musikk men det har seg sånn at de fleste favorittbandene mine er metal. Stilen applerer til meg. Jeg er egentlig ikke så veldig bevisst på imaget, men har alltid likt dongeribukser og etterhvert så jeg skaffet band-tsjorter(der de felste er metalband) så glir jeg inn i klisjeen rent klesmessig. På skolen så er mange av de jeg henger med også 'metalhoder', men hva er galt med at jeg henger sammen med folk med samme interesser? Blir som å si at det er galt av folk som interesserer seg for musikk omgåes med andre som også interesserer seg for musikk... :shrug:

EDIT2: Trodde du mente at inlegget ditt skulle være ironisk. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Kan ikkje falle meg inn å bruke tid og krefter på å irritere meg over andres musikksmak. Ikkje klager og bytter eg CD heller når andre høyrer på sin musikk. Alt liker eg ikkje, men folk må få lov til å like den musikken dei vil.

Eg ser ikkje kva problemet er med kvite som høyrer på hip-hop\rap eller fjortiser som høyrer utelukkande på Metallica, det er jo ikkje mitt problem at dei kaster bort tid på å høyre sanger dei har høyrt 1000 ganger før når det finnes så utruleg mykje bra der ute.

Trance er musikk, og det er ikkje noko argument som for min del kan overbevise meg om noko anna, det er berre ein annan måte å produsere det på. Blir som å sei at ein PC-jobb ikkje er ein skikkelig jobb :dontgetit:

Du treng ikkje være svart for å være "gangsta", du treng ikkje kle deg i svart og alt det der for å høyre på Dimmu Borgir og du treng ikkje kle deg som Goth fordi du høyrer på den sjangeren.

Lenke til kommentar
EDIT: Greit, det var ironi, det gikk ikke klart frem i inlegget vil jeg si. Ikke lett å vite, folk kan mene det utroligste. Fordommer mot fks. metalhoder er faktisk ikke så uvanlig.

Eh, hallo?

Det var ikke innlegget mitt som var ironisk. Det ironiske var det jo du som kom med; at jeg forhåndsdømte en gruppe for å forhåndsdømme grupper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...