Yngve_L Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Jeg har Creative GeForce2 Ti200 med tv-utgang. Denne utgangen er i form av en litt spesiell s-video-utgang som er 9-pins (så vidt jeg har forstått da). Problemet er at jeg nå har vært rundtomkring i alle elektroforretninger og dataforretninger i grimstad og arendal (her jeg bor), uten at noen har sett en slik utgang før. Hvor får jeg kjøpt en slik kabel? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 9? Sikkert på at det ikke er 6 (tell antall hull)? Hvis det dreier seg om en S-Video-utgang er 6-pin DIN fullstendig kompatibel med 4-pin standard S-Video. Mao du trenger kun en vanlig S-Video-kabel. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 En tidligere posting av undertegnede (gjelder forskjell på 6- og 4-pin S-Video): S-Video kommer med en pin-out på 4. Den er: *Luma signal *Luma ground *Chroma signal *Chroma ground Mens 6-pin DIN AV har: *Mode select *Video in/out *Ground *Left audio in/out *12V *Right audio in/out Men, de har samme fysiske grensesnitt, og kan brukes om hverandre. Lenke til kommentar
Yngve_L Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Jada, det er faktisk 9 hull der. Jeg har prøvd med en vanlig 4-pins som jeg kjøpte før jeg la merke til dette problemet, så det er utelukket. Den ville fysisk enkelt og greit ikke inn! Hullene står i tre rader, to øverst, så fire i midten, og tre nederst. Du virket akkurat like overrasket som de fleste i elektrobutikkene ble... Lenke til kommentar
Yngve_L Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Forsåvidt, hvorvidt dette er en s-video-utgang har jeg aldri avklart, men den er av så godt som samme diameter iallefall... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Weird. Det er vel 9-pin DIN det der. Hva står det i manualen da? Lenke til kommentar
Yngve_L Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Er ikke helt sikker på hvor jeg har den, men så vidt jeg husker prøvde jeg å slå opp uten noe hell med å finne informasjon om denne utgangen. Jeg har kommet så langt at jeg har snakket med en kjenning som kan litt mer om data enn meg, og han sa at det var sånn at denne utgangen samtidig er en inngang som kan ta imot bilde den andre veien, det kommer visstnok på fler og fler kort mente han. Men heller ikke han har lykkes i å finne en slik kabel, og han har samme problemet som meg, så han har prøvd han også kan du si... Lenke til kommentar
JSS Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Når du kjøpte kortet fikk du vel med en en adapterkabel med 9pin i ene enden og vanlig 4 pin s-video i andre enden? Lenke til kommentar
Yngve_L Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Når jeg var i L-kjøp sine lokaler, så sa han også at det skulle fulgt med, og jeg er helt enig med han i det, men det er visstnok ikke creative, så slikt hadde de ikke tenkt på. Både jeg, min lillebror og kameraten som jeg fortalte om har kjøpt akkurat samme kort, og ingen har denne adapteren, så det er lite sannsynlig at det er en feil at denne ikke fulgte med i akkurat min pakke Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Da er vel en litt krass mail til Creative på sin plass? :smile: Lenke til kommentar
Yngve_L Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Joda, jeg har til og med fått et tlf fra psdata som skulle være til supportavdelingen hos creative. Men de hadde lagt ned de, så nå har de kun en mail-adresse jeg kan skrive til.. på engelsk. Og hvordan forklare sånt på engelsk?? Men jeg får vel prøve, så får jeg det vel til på sikt håper jeg. Si ifra dersom du skulle komme over en slik kabel da!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå