Gå til innhold

spørsmål ang 6800 GT

ToppDogg

Anbefalte innlegg

hei og hå.

Såg at komplett hadde tilbud på xfx 6800 gt, tenkte eg skulle slå til.

Men jeg lurte på noen småting.

Tar dette skjermkortet 2 plasser? Tenkte nemlig å kjøpe meg shuttelen seneredenne

I testen til hw.no står det "- Fungerer ikke med skjermkort som tar to kortplasser"

Og det er bare 240 psu i den? litt dumt av meg å kjøpe 6800 gt då? heller kjøpe 6600 gt siden det hadde verdt godt nok til mitt bruk. Men tenkte at jeg skulle tenke framsiktig : :p

takk for svar

-over og ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har det kortet selv, kjøpte det for noen uker sia da de hadde samme tilbud på det

kjøleren tar kun en slot (dvs vanlig størelse)

angående psu i shuttle så vet jeg ikke så mye, mene du kan jo sjekke med den aktuellle webshoppen om de vil bytte den i en kraftigere en

ellers så jerg jeg veldig fornøyd med mitt kort. med uklokka system og skjermkortet klokka til 400/1100 (lite og ingenting endring i temperatur) så scorer jeg over 12000 i 3dmark 03, ca 5500 i 05 og i aquamark 3 er gfx scoren på 9800

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at barebones PSU-er er av veldig god kvalitet, men jeg vet ikke om det er noe problem. GF6800GT er et ganske OK kort, men ATi's X800XL yter likt, og koster litt mindre. Jeg tror også det trekker litt mindre strøm. 6600GT er ganske OK med tanke på ytelse/pris, men er jo et mid-end kort. Hvis du ønsker litt mer power, så er X800XL litt mer high-end, og det er også ganske bra med tanke på ytelse/pris.

Til høsten kommer også GF7800GT, som skal i teorien nesten være dobbelt så godt som 6800GT, og prisen er beregnet til ~3000,- (tror jeg). Så hvis du vil være fremtidsrettet, så vent på dette kortet.

- Azton

Lenke til kommentar

det er jo flere folk som kjører 7800gtx i shuttle så jeg tror nok at du får plass til det. angående det med x800xl så skal vistnok ati kort trekke mer strøm på load enn nvidia tro det eller ei. og dette 6800gt kortet fra xfx til 2395 er et veldig godt kjøp spør du meg. skal man vente på noe nyere så blir man fort sittende der å vente i all evighet. husk nemlig at ati kommer med sitt nye kort om ikke så alt for lenge, og da blir kanskje ikke 7800gt et så opplagt valg lenger...og så satt vi der da. mene hver sin mening

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
det er jo flere folk som kjører 7800gtx i shuttle så jeg tror nok at du får plass til det.

Mulig det. Jeg har ikke sett inni så mange shuttlekabinetter selv, men noen av dem jeg har sett ville det blitt problemer med. Det er nå en stund siden. Shuttler av nyere dato er kanskje bedre tilpasset store tillegskort.

Lenke til kommentar
det er jo flere folk som kjører 7800gtx i shuttle så jeg tror nok at du får plass til det. angående det med x800xl så skal vistnok ati kort trekke mer strøm på load enn nvidia tro det eller ei. og dette 6800gt kortet fra xfx til 2395 er et veldig godt kjøp spør du meg. skal man vente på noe nyere så blir man fort sittende der å vente i all evighet. husk nemlig at ati kommer med sitt nye kort om ikke så alt for lenge, og da blir kanskje ikke 7800gt et så opplagt valg lenger...og så satt vi der da. mene hver sin mening

Helt enig! Lurte på om jeg ikke skulle gå for en 6800gt først. Også kjøpe et nyere kort til høsten/vinteren. Kan ikke vente for evig heller. Det vil alltid komme nyere og bedre kort. 2390 er jo ikke så ille. Kan sikkert selge den for 1500 om par måneder, taper jo ikke så mye :p

Lenke til kommentar

klarte å brekke av en eller annen dingseboms på mitt xfx 6800 le idag.

Så har bestillt meg ett nytt XFX 6800GT, er spent på hvordan det vill yte i trio med 1024 mb minne og A64 3500.. støy ingen hindring.. skal vann på det uansett.. så keep me posted om hvordan dette kortet er

Lenke til kommentar

mitt kort klokka til 400/1100 scorer over 12k i 03 med systemet i signaturen (uklokka), 5500 i 05 og 9800 i aquamark 3

edit: ser jeg sa det samme i min første post i denne tråden :p jaja skader vel ikke. skal poste en oppdatert score når jeg får tilbake VX rammen min. ene brikka var D.O.A. :cry:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...