Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina fryser plutselig når jeg spiller..

Anbefalte innlegg

Når jeg spiller, så plutselig fryser pc'en helt, og den må restartes. Mest under SWAT 4 detta skjer.. Det er ikke noe fast tidspunkt, eller sted i spillet dette skjer som jeg veit, bare skjer sånn plutselig uten forvarsel.. Har prøvd de nyeste omega- og catalyst-driverne, uten hell (har omega nå). Bios er også oppdatert.. Har windows xp professional norsk, med service pack 2.. Alle nye oppdateringer er innstalert.. Maskinvare står i profilen..

Noen som har anelse om hva det kan være?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme skjedde med meg i SWAT4. For å bli kvitt problemet, stilte jeg ned grafikk- innstillingene litt.

Jeg hadde 768mb ram en stund og. problemet var værre da, enn med 1024mb ram.

Maskinen restarter i blant i BF2 og, men det har jeg lært å leve med inntil videre :!:

Endret av gauters
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve det :thumbup:

edit: satte innstillingene ned på medium (sto på high) skulle starte et nytt brett, kom inn på briefingen, også fikk hu dama sagt 5ord, også klikka det! :realmad: glemte å si i første post at det klikker også noen ganger i briefinga, og noen ganger når det klikker så kommer det en slags skurrelyd.. er utrolig frustrerende! :no:

edit2: prøvde en gang til, da klikka det når jeg skulle sette ned grafikk-innstillingene :cry:

Endret av erlendru
Lenke til kommentar

Tar dette i samme post, når jeg regner med at det er det samme problemet..

Nå fryser maskina til og med når jeg _ikke_ spiller.. Enkelte ganger kan jeg bare sitte å surfe på nettet, så fryser den plutselig.. :cry:

Se første post for mer info, akkurat det samme som skjer nå, bare at jeg ikke trenger å spille for at det skal skje..

Lenke til kommentar

Bare for å nevne det..

Jeg bygde ny maskin nå, og slet med at den frøs etter 10-15 sekunder.

Oppdaterte bios, og da ble det bra. Jeg har en Amd 3500+ Venice.

Kanskje det er noe i den duren, som du har problemer med?

Forsøkt å oppdatere drivere til hovedkortet?

Lenke til kommentar

Jeg har kikket på div forum om ditt problem. Der gjelder det som regel samme hovedkort som du har, bare platinum.

Forslagene som kommer, er gjerne at det kan være problemer med minnet.

Du kan sjekke rambrikkene dine med memtest

Har du overklokket forresten?

Du kan jo prøve å nullstille bios og, hvis du ikke har gjort det da.

Edit: Du kan prøve med en minnebrikke av gangen.

Endret av gauters
Lenke til kommentar

Har ikke overklokket.. Skal prøve memtest..

har nullstilt biosen og litt sånn forskjellig nå, håper det funker.. fikk ikke helt til det memtest greiene jeg..

håper virkelig det funker nå, slo nettopp hånda mi til blods pga frustrasjon :p

edit: nope! samma greia.. :realmad: noen som kan forklare meg hvordan memtest greia funker? skjønte ingenting jeg..

Endret av erlendru
Lenke til kommentar

Hei jeg har hatt det samme problemet da jeg kjøpte meg et nytt skjerm kort(sapphire radeon x800xl 256 mb agp). Spillet fryset uannsett hvilket spill, og det samme med windows(men ikke så ofte). Det jeg har gjort er i smartgart i ati control panel (jeg lastet ati cintrol panel ver 5.7 obs!!! ikke dn med CATALYST Control Center fordi den fungerer ikke på min pc-hvorfor vet jeg ikke) og som sagt i smartgart har jeg deaktivert fast skriv. Etter restart av pc-en alt fungerer som dt skal- jeg kan spille uten problemer med høyeste grafikk :D .

Håper at det kan hjelpe til dg da!!!! :D

Lenke til kommentar

Du bruker omega drivere, jeg bruker de fra ati sin side (noen sier at omega er bedre men ati fungerer for meg da- hvis skjermkortet ditt er AGP da må du sjekke hvilket hastighet den klarer(jeg vil tippe at den klarer 8x) det du må gjøre er å prøve i smartgart å heve hastighet til 8x og deretter startemaskinen på nytt. Etter det er det bare å skru av fast skriv :D

Lenke til kommentar

Ja bruker omega ja, funker bedre på gta:sa.. det er 8x ja.. sa prøver jeg å skifte, og krysser fingrer og alt som går ann å krysse i håp om at det funker :w00t:

edit: gjorde det, starta maskina på nytt, og gikk inn på det kontrolpanelet igjen, men den står fortsatt på off :hmm: er det normalt? har heller fortsatt ikke noe mulighet for å velge fast skriv.. skal prøve å spille litt å se om det skjer noe

Endret av erlendru
Lenke til kommentar

Here we go again.. Det gir seg ikke altså. Nå skjer det ganske sjelden, men det skjer! Har en mistanke om at det er raptoren som er litt snål.. Noen som vet om et program for å sjekke hvordan det står til med hdd'er?

edit: fiksa det! :love: var det med fast write

Endret av erlendru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...