sixx Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Finnes det noe raskt og rimelig(eller gratis?)løsningsom kan gjøres for å fikse sprengt høyttalere? Jeg har hatt et lite "uhell" med noen høytalere og de må vel fikses før det kommer hjem noen. hehe Endret 2. august 2005 av sixx Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hvis en høyttaler er sprengt så er det vel lite som kan gjøres. Jeg vil anbefale at du dobbelsjekker kabelen(e). Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hvodan sprengt ? kommer det ikke lyd eller er det bare skurr ? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Det er skurr ja... Du kalrer å tyde at det er noe der...Men det høres ikke helt fint ut. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 :!: de er helt kaputt da, du må kjøpe nye Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hvis det kommer litt lyd er de "delvis sprengt". Da er det en skade på spolen slik at impedansen har forandret seg, og tråden kan skrape bortpå magneten. Hvis den er helt sprengt har spolen brent helt over, og det kommer ingen lyd i det hele tatt. Hvis det er en gammel (flere titalls år) høyttaler, kan det hende at magneten har løsnet. Det høres som en skrangling, spesielt hvis man "guffer på" litt. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Om "de som kommer hjem" ikke husker helt hvordan elementene så ut, og det ikke er noe krav at det skal lyde så veldig bra. Kan du jo måle diameteren i hullet og kjøpe nye elementer og skru inn. Bor du i Osloområdet har du jo både Ljudia og Eltek (litt for enhver lommebok) i nærheten. Vil ikke låte bra, siden kabinettet er feil i forhold til elementene, men definitivt bedre enn nå. Om dette er et mikroanlegg så tipper jeg de ikke hører noe forskjell uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå