Gå til innhold

Få 12 in 1 card reader til å fungere

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en billig 12 in 1 card reader. Når jeg plugger den inn på USB blir enheten funnet, men ingen av kortplassene kommer opp noe sted (har tested den med xDkort) det fungerer helt fint under windows (etter en reboot...) så det er ikke noe hardwarefeil... Jeg googlet på "usb card reader linux" med ingen av de første treffene der hjalp noe (jeg har mountet usbfs på /proc/bus/usb/ men finner ikke noen fil devices under den. sg_scan -i gir heller ikke noe output. Jeg har en USB-printer som funker helt greit og hadde tidligere i dag et USB kamera oppkolblet så det meste ser ut for å være på plass, men en eller annen kritisk komponent ser ut for å mangle.

Edit: dmesg Output når jeg plugger inn leseren med eller uten xD kortet i:

usb 1-1.2: new full speed USB device using uhci_hcd and address 18

Ingen melding når jeg setter inn eller tar ut kortet.

Dessuten:

[morten@carex ~]$ lsmod | grep usb

usb_storage 70720 0

scsi_mod 137064 5 st,sr_mod,sd_mod,usb_storage,sg

usblp 13088 0

usbhid 34432 0

usbcore 120312 7 usb_storage,ohci_hcd,ehci_hcd,usblp,usbhid,uhci_hcd

ide_core 130384 29 usb_storage,ide_cd,ide_disk,ide_generic,via82cxxx,trm290,triflex,slc90e66,sis5513,siimage,serverworks,sc1200,rz1000,piix,pdc202xx_old,opti621,ns87415,hpt366,hpt34x,generic,cy82c693,cs5530,cs5520,cmd64x,atiixp,amd74xx,alim15x3,aec62xx,pdc202xx_new

M.

Ja forresten, jeg kjører Debian

Litt off-topic, men til info: xD kort koster mye mindre i Tyskland enn i Norge, ca 20 Euro for 128 MB 30 Euro for 256, husker ikke hv 512 kostet. (trodde ikke det var noen prisforskjeller på slikt i Europa, og en kompis fra Nederland pleier å kjøpe digitalfototing når han er i Norge)

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har støtte for en sånn kortleser i form av moduler eller compile-in-kernel så er det lite som skjer. Selv om usb_storage er i bruk er det ikke sikkert at det har den støtten den trenger.

Har opplevd det før med eksterne USB harddisker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...