sven-o Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 God dag, godtfolk! Har en liten pickle her. Dette kunne selvfølgelig kunne ha vært gjort på 15sek vha tabell-layout *grøsse*, men har skikkelig problemer med å få det gjort med div-blokker. Fullt mulig løsningen er enkel, men jeg sliter iallefall. Problemet: Midt på en side, blant tekst, ønsker jeg å plassere et bilde. Bildet skal ligge til venstre, og ha en tekstboks på høyre side. Planen er å få det omtrent slik: Masse tekst før.... +---------+ +--------------+ | Bildet | | Tekstboks | | | +--------------+ +---------+ ...Masse tekst etter. Dette er prøvd: - Legge bildet og teksten i hver sin div, med "position:relative; top:0px". Disse to ble så lagt i en egen div. Tekstboksen havnet da under bildeboksen. - Sette align='left' på img-tag. Rammen på tekstboksen fikk da en tilfeldig oppførsel ahengig av nettleser.(ie - helt greit, ff - rammen havnet bak bildeboksen, opera - gadd ikke prøve). "...Masse tekst etter" ble også klint opptil teksboksen, selv om teksten er utenfor div'en som holder bildeboksen og tekstboksen. Håper folket forstod problemstillingen... Noen som har en løsning på dette, uten nødvendigvis å benytte stygge hacks? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Ikke helt. Jeg ønsker en ramme på tekstboksen. Da blir det slik. Edit: Altså... Det funker i ie, men ikke ff eller opera. Endret 2. august 2005 av sven-o Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) p.masse_tekst_før { } img { float:left; } p.tekstboks { border: 1px solid #000; } p.masse_tekst_etter { clear:both; } Hørtes ikke ut som det verste, men kan hende misforstod jeg noe Endret 2. august 2005 av drange_net Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Løste det nå. Trengte en float:left på p.textbox. Edit: Det skal nevnes at jeg hadde testet dette tidligere, men da uten "clear:both;" på etterfølgende avsnitt, noe som resulterte i at avsnittet klinte seg opptil tekstboksen. Takker for hjelp. Ekstra cred til loomy! Endret 2. august 2005 av sven-o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå