ELR Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Må bytte ut skjermkortet mitt pga. en liten fabrikasjonsfeil som går meg på nervene. Kan kun kjøre 4x AGP, og maskinen henger seg av og til. Problemet er såpass omfattende at det t.o.m. påvirker de andre komponentene. Forklarte problemene i detalj til en datamann, og han sa det var fabrikasjonsfeil, og at det kunne føre til de problemene jeg har. Når det virker, så virker det utmerket. Problemet er at jeg ikke kan sende det i retur da jeg blir sittende uten maskin i en periode, noe som ikke er et alternativ. Budsjettet er på ca. 2000,- (Kan være fleksibel på et par hundrelapper). Kortet skal ikke være dårligere enn det jeg allerede har. Alle forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hovedkort har AGP port? I såfall vill jeg sett på dette kortet. mvh r. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er du 100% sikker på at det er feil på skjermkortet, dvs at du har prøvd det i en annen pc med hell? Noen hovedkort er veldig vanskelige og jobber ikke sammen med noen skjermkort. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 I såfall vill jeg sett på dette kortet. helt enig Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Før du gjør noe totalt forhastet ville jeg ha sett på ditt systems andre komponenter. Det var en vanlig feil at enkelte AGP 8x hovedkort likevel ikke var kompatible med det samme det ble lansert. Dette gjaldt særlig kt400 kortene som skulle ha støtte for agp 8x. Jeg har et Soltek Sl-75frv kt 400 kort. Da jeg kjøpte det var det først etter et halvt år med tull at jeg kunne få det til å virke i agp 8x med mitt radeon 9700pro. før jeg bestillte et nytt agp 8x kort ville jeg ha oppdatert hovedkortet med siste bios. Deretter Via eller Nforce drivere alt etter hvordan hovedkort du har, og så oppdatert alle lyddrivere og grafikkdrivere. Det hjalp i mitt tilfelle å oppdatere hovedkortbiosen og laste ned nye Via chipset drivers (Via Hyperion 4 in 1). Nå bruker jeg et 6600GT til samme hovedkort i agp8x, men systemet mitt kjørte spill bedre med radeonkortet, bortsett fra Doom3 og dx9.0 applikasjoner som går temmelig bra her. Edit: Når jeg ser på systemet ditt ser jeg at det er ganske nytt, så det er nok sannsynlig at det er grafikkkortet ditt likevel, syntes egentlig det foreslåtte grafikkortet ser bra ut. Likevel kan det være verdt et forsøk å oppdatere bios og selvfølgelig slå på agp 8x inne i bios dersom du ikke har prøvd det. Endret 2. august 2005 av KongeOdin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå