TaalibUshindi Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM Socket 939 512KB cache "Winchester" er prosseoren jeg har. Ringte og hørte i dag om hvordan det fungerer med og oppgradere med 1024 ram til. Men det jeg da fikk høre var at jeg måtte ha "venice" for og kunne bruke de to siste slotsa. Er det ikke mulig med winchester? Koster litt mye og kjøpe inn 2gig med nye ram. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Ingen av kjernene som kom før Venice/San Diego klarer fire dobbeltsidige brikker på full hastighet. Winchester skal klare tre, men det vil ikke gi dual channel. Newcastle og Clawhammer klarer bare to brikker uten divider. Du må ikke ha en Venice for at det skal fungere, men de har betydelig bedre minnekontroller, noe som kommer til syne når man bruker mye minne. Men 2x1GB er bedre enn 4x512MB med tanke på minnekontrollerens belastning. Jeg er dog usikker på hvordan en Winchester vil takle 2x1GB, men det vil bli bedre enn 4x512MB. Endret 2. august 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
TaalibUshindi Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 ok, så det vil kanskje bli problemer viss eg kjører 2x1gig og? Altså ikke full ytelse? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg er ikke sikker, men hvis mengden er det viktigste for deg tror jeg det vil være en grei løsning. Du minster jo litt båndbredde, men det er slett ikke sikkert det vil gi merkbart ytelsestap. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) EDIT: Fjernet. leste ikke spørsmålet godt nok før jeg svarte hehe. -Stigma Endret 2. august 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
TaalibUshindi Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250 ATX/S-ATA/Dual-LAN/8ch-LYD/1394B/ Dette hovedkortet har jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå