lohelle Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 OK. Her er mitt problem: Jeg har noen servere med 8 GB RAM. Denne har flere prosesser på ca 1 GB hver. Problemet er at nå og da så flytter Windows noen av disse prosessene over i pagefile. Disse prosessene blir da MEGET trege. Det ER nok minne ledig til en hver tid (alltid over 2 GB ledig). Etter dette har skjedd så blir det 6-7 GB ledig fysisk minne (noe som i utgangspunktet høres bra ut), men jeg vil at disse prosessene alltid skal holde seg i fysisk minne. Samme problem på både Windiows Server 2003 enterprise og Windows Server 2003 x64. Noen som har tips til løsning? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SessionManager\Memory Management Disable Paging Executive 0 paging aktiv 1 Ingen paging Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 sikker på at ikke dette bare gjelder for windows "kjerneminne" ? det er slik jeg har forstått det.. altså at det ikke hjelper på "andre" prosesser. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 ingen som vet? Noen som vet om et BILLIG eller gratis program for å opprette RAMDISK under Windows Server 2003 (x64) da? Må støtte pagefile (dvs lastes meget tidlig) Da kan jeg putte inn et par GB til og bruke KUN fysisk minne (pagefile i RAMDISK). Det er vel ikke bra å skru pagefile HELT av. Enkelte programmer liker visst ikke dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå