Gå til innhold

Hjelp med ny PC!?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kanskje bygge en pc selv...En som kan ta hvertfall alle dagens spill uten å kvele pc`n helt...Det eneste jeg har er en 512mb TwinMos Pc3200 ram-brikke...Men jeg skulle hatt litt hjelp med å finne noen ganske bra komponenter...kabinette kan bare være noe billig standard...Men jeg hadde tenkt på et PCI-E hovedkort og en AMD64 bits prossesor...Er det noen her sopm kan sette sammen en grei pc til meg? Jeg har ca. 4400kr jeg kan kjøpe for...

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte 1650 kr

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 1399 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) 475 kr (pass på at du kjøper samme type brikke du har fra før, da kan du i såfall bruker DUAL-DDR)

Skjermkort: Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI 1649 kr (jeg har et slikt selv, anbefales!)

Totalt 5173 kr

Men du kan spare noen hundre ved å velge Asus A8N-SLI i stedet for Deluxe om du ikke vil betale 1399 kr for hovedkortet. Denne pcen vil kunne klare ganske bra grafikk i alle dagens spill, og i mange fremtidige.

Lenke til kommentar

så skal du ha kabinett med strøm, gjerne optisk drev (cd/dvd/floppy/whatever), skjerm og harddisk, som sikkert vil komme på tilsammen minst 3500

edit: legger du det til det som efikkan skrev, blir det fort dobbelt så mye som budsjettet ditt...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...