ronnyaa Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Vet ikke hvorfor du drar inn Intel her, jeg sammenligner kun AMD prosessore her Det var bare en kommentar ut fra det jeg selv har sett, har ingen amd vs intel planer dersom noen skulle lure på det. Kjører p4 selv nå, men er veldig intressert i resultater fra denne prosessoren siden dette er noe jeg selv kommer til å investere i etterhvert. Har du merket om enkelte komponenter på hovedkortet har fått høyere temperatur etter at du monterte dualcore prosessoren ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Vet ikke hvorfor du drar inn Intel her, jeg sammenligner kun AMD prosessore her Det var bare en kommentar ut fra det jeg selv har sett, har ingen amd vs intel planer dersom noen skulle lure på det. Kjører p4 selv nå, men er veldig intressert i resultater fra denne prosessoren siden dette er noe jeg selv kommer til å investere i etterhvert. Har du merket om enkelte komponenter på hovedkortet har fått høyere temperatur etter at du monterte dualcore prosessoren ? OK, trodde du miforstod og at jeg sammenlignet med P4. Har ikke merket noen temp økning akkurat, men det kan hende det er det likevel. Når det gjelder kjølern er den en del større enn de som er på vanlig A64 i tillegg har den jo heatpipes, den går så vidt klar første minnebrikken. En std kjøler til A64 er 70 x 70 x 60 mm B xL xH Mens denne er 90 x 80 (110 m heatpips) x 65 mm Selve vifta er Ø 65 mm Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det er en veldig bra score det. Kan du nevne specs på PC'en? Regner med det ikke er de du har i profilen din, hehe... Riktig der, men har fådd den nye dataen no å skal endre min sepec.. Sjekk han Men her er linken til han du kan høre me hva han har i dataen =) Sprus sin 8000 poenger =) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Har sittet og prøvd div oppgaver med denne cpuen og det har vel sjelden vært så enkelt å bestemme seg som i dette tillfellet. Dette er definitivt ikke noe jeg kommer til å satse på med det første, det er kun i et fåtalls oppgaver der en holder på med bilderenderig en merker noe særlig forskjell på denne og en 3700 til som tross alt koster 2100 kr MINDRE, for den som spiller eller bruker maskinen som enn all roundmaskin er det etter min mening ikke tvil. Dette er en oppskrytt sak som ikke leverer det som en skulle tro, sammenlignet med sine brødre med enkeltkjerne og slett ikke sammenlignet med pris. Hvorfor de har fått betegnelsen 4200, 4400, 4600 og 4800 er meg en gåte og noe jeg mener er svært missvisende . Om en sammenligner dem med enkeltkjernene og hva slags benevnelse de har så burde disse heller hete X2 3500 og opp til X2 4000 og den kommende X2 3800 burde vel hete X2 3000 eller 3200. For i rettferdighetens navn så er det jo dette de er, feks en 3500 med 2 kjerner . Endret 6. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Sir det bare: Ikke hakk ned på +4400 eller +4800 De har 1 mb cache mer å de er mere klokke dyktige enn 4200 som jeg har skjønt.... En ting til hva er spec på dataen du kjører testene på?? + akkurat no me min +4400 rævkjører jeg kompisen min sin 4000 Men ja, de er merkbart dyrere Endret 6. august 2005 av The Nomad Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Sir det bare: Ikke hakk ned på +4400 eller +4800 De har 1 mb cache mer å de er mere klokke dyktige enn 4200 som jeg har skjønt.... En ting til hva er spec på dataen du kjører testene på?? + akkurat no me min +4400 rævkjører jeg kompisen min sin 4000 Men ja, de er merkbart dyrere Vel jeg sitter med en 3500+, 3700+, 4000+ og denne x2 4200 og at du rævkjører en 400+ har jeg lyst å se i annet enn programmer som krever 2 kjerner. Når det gjelder klokking så er følgende: 3500+ @ 2,85 3700+ @ 2,9 4000+ @2,96 X2 4200 @ 2,6 Det skulle vel tale sitt klare språk. Ser også at min klokking stemmer bra med testen anandtech gjorde. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2452&p=3 Resten av min maskin skulle ikke ha noen betydning da det samme utstyret brukes på alle cpuène, men det er som følger: DFI NF4 SLI-DR 2 x 512 OCZ 4000 VX 2x POV 7800 GTX 520 W OCZ stforsyning Vannkølt cpu. Tror det skulle takle alle cpuene . Om en så ser i denne testen der både X2 4200 og X2 4800 er med ser en klart at det kun er i de testene sok krever dobbeltkjerne at de fremhever seg, ellers liger de jo bak sine enkeltkjernebrødre som koster det halve. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2410 Bare for å presisere så sier jeg ikke at dette er dårlige prosessore,men jeg sier at for alle som ikke i hovedsak bruker maskinene til rederingsoppgaver så er dette pr i dag å kaste pengene ut av vinduet . Om et års tid er det muligens endret, men inntil da er det stort sett "skrytefaktorn" du betaler flere tusen for. Endret 6. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Snakker om en luft avjølt +4000 ikke sjangs å nå 2,9 me luft vettu =) Men så fort jeg får opp resten av dataen å han er her så kan jeg kjøre 3d mark ommså =) Så skal du se =P Trur minne holder deg igjen... Kjør 3d mark 05 på 4000 å 4200 må bare vite score.. Endret 6. august 2005 av The Nomad Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Snakker om en luft avjølt +4000 ikke sjangs å nå 2,9 me luft vettu =)Men så fort jeg får opp resten av dataen å han er her så kan jeg kjøre 3d mark ommså =) Så skal du se =P Trur minne holder deg igjen... Kjør 3d mark 05 på 4000 å 4200 må bare vite score.. Vel om ikke den har sjans så har vel ikke min X2 4200 heller sjans å nå 2,6 det var jo med vannkjøling på den og Trur minne holder deg igjen. HÆÆÆÆÆÆ. tror faktisk dine 3200 brikker stopper lenge før mine VX 4000 brikker når en snakker om klokking. Kjør 3d mark 05 på 4000 å 4200 må bare vite score.. Ja begge kjørt på std hastighet og samme timings på ram og grafikkort på std: X2 4200 7696 poeng 4000 + 8083 poeng. Min maks score i 05 med 4000+ klokket er forøvrig 13809 poeng. Endret 6. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Ikke overraskende, alt dette så vi i benchmarks før X2/PentiumD kom på markedet, må multitaske eller kjøre flerprosessor-applikasjoner for å ha utbytte av det. Jeg kan ikke tenke meg å bruke en vanlig enkeltkjerne igjen iallfall, men er likevel ganske mye enig med snekkern; kunne ikke falt meg inn å bruke så mye peng for å få en ekstra kjerne som det en X2 4200+ koster. Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Snakker om en luft avjølt +4000 ikke sjangs å nå 2,9 me luft vettu =)Men så fort jeg får opp resten av dataen å han er her så kan jeg kjøre 3d mark ommså =) Så skal du se =P Trur minne holder deg igjen... Kjør 3d mark 05 på 4000 å 4200 må bare vite score.. Vel om ikke den har sjans så har vel ikke min X2 4200 heller sjans å nå 2,6 det var jo med vannkjøling på den og Trur minne holder deg igjen. HÆÆÆÆÆÆ. tror faktisk dine 3200 brikker stopper lenge før mine VX 4000 brikker når en snakker om klokking. Kjør 3d mark 05 på 4000 å 4200 må bare vite score.. Ja begge kjørt på std hastighet og samme timings på ram og grafikkort på std: X2 4200 7696 poeng 4000 + 8083 poeng. Min maks score i 05 med 4000+ klokket er forøvrig 13809 poeng. Skal sjekke opp som sakt. Drar nå en uke til danmark. Når jeg får det nye hoved kortet mitt så skal jeg kjører en del tester.. Akuurat no har jeg bare et crappy A8N-E så kommer ikke så langt.. + kjører Windows x-betas så alt er like crappy som windows ME var på sin tid Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Greit,men som du ser i 3D mark er ikke ytelsen bedre med enX2 nettop fordi den her ikke kan ytnytte dobbeltkjernen, En X2 er jo en 2,2 altså det samme som min 3500+ noe også res her viser da scoren på X2 4200 er temmelig indentisk med min 3500+ Endret 6. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Men det er en ting du må huske snekkern =) 3D mark 2005 tester ikke den cpuen som dual-core så det du egentli får til svar der er en enslig fattig singel-core 2,2 Ghz med 512 kb cache... Så med en gang du tester med eks 4400 så kommer du meget mye lenger siden den kjører med 1 mb cache på hver core. fordi 3d mark 2005 er ikke en multi-task vettu =) Kjør denne testen for eks: 3d mark 05 + norton sin virus sjekk Gjør det med +4000 og +4200, kan godt vere at det ikke blir overstor forskjell siden den bare kjører med 512 kb cache på hver core. Men bare prøv =P Det tenkte du vel ikke på snekkern Endret 7. august 2005 av The Nomad Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Det er jo akkurat det jeg sier over, en X2 4200 yter ikke bedre enn en tilvarende enkeltprosessor (i dette tilfelle en 3500) nettop fordi den i 3D 05 ikke får benyttet dobbelkjernen. Jeg sier jo også hele tiden at i programmer som utnytter dobbeltkjerneprosessorn får du en fordel, desverre er det lite slike i dag. Å kjøre virusprogramm sammen med 3D mark har vel lite for seg annet enn å vise at det da blir litt forskjell, du får jo ikke benyttet dette til noe matnyttig. Vil tro at om et år eller så kan dobbeltkjerne være mer på sin plass for den vanlige bruker, da vil det sannsyneligvis ha dukket opp mere programmvare og sikkert spill som utnytter dette. Men å kjøpe den nå når prisene er så høye for å ha den til en får dra nytte av den ser jeg som bortkastet, de derimot som driver med ting som krever dette i stor stil , ja de bør jo vurdere denne nå. Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Ja du har rett i det at det er billigere med en singel core... Men kan si det slikt det er utrolig kjekt å ha en dual-core eks når man spiller: for av å til så spiller du et spill som tar tid, la oss si at du fucker ute på desktoppen eller er på i-net å surfer. Det er jo da kjekt å ha en data som ikke går i vrang lås bare siden du er server å prøver fortivlt å gå ut på desktoppen for å svare en msn melding. Klart 4000 klare jo fint det å gå ut å enda overleve men så imot kompisen min sin 4000 at han brukte ( MYE ) lenger tid enn meg å gå ut av bf 2 å starte eks musikk prog eller sånt stuff for så å gå inn i spillet igjen.. Eller la oss si at du rendrer noe, Kan jo sette deg å se en film i mens uten at rendering tia hopper til 200 tima eller verste fall fryses. Du kan for eks: kjøre dedikert server med noen venner i freelancer mens du selv er å spiller bf2 for å gå opp i rank. For så seiner joine dem i freelance når de endelig tar deg igjen på questes =) Spill farcry, gå ut til windows hent nudlene eller havregrynet etter å ha kjøpt svin dyrt nytt graff kort, å se en film imens spillet står å durer i bak grunnen =) Har hadd no først en dual-cpu så en +3200 singel sia den var 64 bit å no dual-core å kan si så mye som at jeg går aldri tilbake til singel. Etter den opplevelsen det er å kunne faktisk gå ut å fucke med noe uten at skrapet låser seg siden doom3 krever for mye. Men ja dual-core er betydelig mye dyrer men, du får det du betaler for. 2 cpuer i en cpu, å det er en sinnsyk fremmgang. Men min mening er at DET ER VERDT DET =) Snekkern du har din mening jeg har min, men måtte bare si et siste ord i denne topicen siden jeg skal til danmark no. Å ja, hør med netshop om du får en 4400 å teste heller... Sjekk tester fåretatt av andre, du kan tydelig se en forskjell mellom 4200 å 4400. Men skal dra no snart så må få meg litt søvn så snakkes neste uke, får kanshe satt helt opp dataen da me mitt nye hoved kort å da skal jeg kjøre noen tester =) Ps: sikkert en del skrive feil =P Gidder ikke lese igjenna alt for å rette.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Som sagt før jeg nekter ingen å kjøpe den :-) mener bare den er for dyr i forhold til hva du får igjen og som nevnt i det uendelige rendering er det en fordel med X2 og i visse tilfeller om du elsker å kjøre med masse programmer oppe samtidig, men hvor ofte gjør en det da Jeg skal ikke prøve å hindre noen fra å kjøpe denne, jeg prøver bare å "belyse" en viktig side av dette som desverre ikke kommer frem i det hele tatt. Hypet omkring denne er blitt så stort at jeg tror mange som har kjøpt disse sitter med en litt "flau" smak i munnen fordi det var egentlig ikke slik de hadde tenkt seg. Ja jeg fikk også en flau smak i munnen og den sitter der enda og jeg har ikke betalt en krone for den :-) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Tillater meg å linke til en annen tråd her på forumet der det stilles spørsmål om det er bugs i X2 prosessorn http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=453522 Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Som du sir den er litt dyr å det er jeg enig i men jeg er en person som driver med litt rendering osv.. Å jeg mener absolutt verd penga enda utenfor rendering men det er siden jeg er en fyr som diller med masse progs på en gang Men prøver ikke å si dropp singel-core, men mener bare at det er en sinnsykt herlig følelse at ingen ting eks: unpacking av wrar filer eller virus sjekker eller noe som helst stopper meg fra å gjør det jeg har lyst til. Å mener at det er så sinnsykt bra siden du slipper å selge huset bare for å få råd til et hoved kort som støtter 2 940 cpuer + to opteron cpuer som gjør jobben sin. Da er det jo genialt med en liten bios update at du har 2 i en socket.... Mindre vifter, mindre susing, mindre plass, ja mindre alt. Men enda ikke mindre ytelse. De nyeste opteron slår nå i dag x2 men i det x2 var nytt så slo x2 4800 to opteron 850-950 ( husker ikke navnene på alle ) ... Så mener absolutt at man ikke kan si at det er et dårlig kjøp.. Men er det BARE for spilling gå for en singel 4000 eller FX hvist du ikke diller med spill mens du i tillegg diller med andre ting.. å snekkern , mener også at x2 har blitt skrytt opp 100 ganger mere enn nødvendig, å trur det skyldes av det at det er en så genial idee =) Men fordeom er det ikke et dårlig kjøp... å min mening =) er ikke "flau" =PPPPP Ps: trur folk har problemer med å holde følge med topicen =P Går litt fort, får ingen meldinger av andre folk på denne topicen =) Leste akkurat linken, dette er noe som blir å måttes sjekkes opp i det jeg kommer tilbake. I så fall skal de få høre fra meg, har bestilt nettop 4 stykker =P Endret 7. august 2005 av The Nomad Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 kan du teste render tid i Cinebench? http://www.cinebench.com/ hvis du gidder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå