Gå til innhold

Kritikk av logo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilren og fin. Kanskje litt enkel, men det er jo kult nowadays.

Jeg skjønner ikke hva den skal forestille, og den kommer ikke til å feste seg til zhaiden.net oppe i mitt hode, hvertfall.

edit: @pakke: det var der jeg hadde sett den før, altså! ;)

Da mister du veldig mye poeng. Dette var jo klar rippoprosjekt. Litt større diameter på sirkelen, så har du lydverket. :nei:

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar

I mine øyne er dette helt klart en ripoff. Jeg ser Lydverket på så å si alle de andre versjonene også. Hadde jeg vært i dine sko ville jeg heller prøvd å komme opp med noe annet i stedet for å fortsette på denne.

Lenke til kommentar

Nå må vi kule'an med å få rippepanikken hver gang noe ligner litt på noe annet. Lydverket har ikke © på "en stor og en liten sirkel". Lydverkets logo skal så vidt jeg forstår forestille en LP-plate/platespiller, noe Zhaiden.nets logo ikke ligner på i det hele tatt. Glem heller ikke at Lydverkets logo ikke bare er de to sirklene, men også firkanten de er plassert inni.

Når det er sagt, logoen falt nogenlunde i smak. Men kanskje litt kjedelig?

Lenke til kommentar

Korrekt, Loomy.

Trekker tilbake rippo-alarmen, og sier at det er gørr kjedelig istedenfor. Prøv noe som skiller seg ut. Søk inspirasjon på www.misipile.com. Ta og inspirasjon fra kongelige/statlige/andre offentlige emblemer.

edit:lefi

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det ikke er et bevisst forsøk på plagiat. Likevel ligna den såpass mye at jeg umiddelbart tenkte på Lydverkets logo, og jeg er sikkert ikke den eneste. Det er neppe noen fordel uansett om det faktisk finnes forskjeller, og uansett hvor pen eller kjedelig logoen din måtte være.

Lenke til kommentar

Du har god kontroll på typografien. Men det ble kanskje litt mye med 4 linjer med tekst i logoen. Du bør minske dette litt. Kanskje lage zhaiden.net litt større, slik at du kan ekspandere teksten litt horisontalt?

Fargebruken er også bra, har ingenting å utsette der.

Kan du fortelle hva du skal formidle med logoen? Når du bruker symbolbruk er det lurt å tenke over dette, hva skal jeg som ser på få av logoen? Den skal ikke bare se pen ut. Du bør kanskje finne noe som gir DEG særtrekk, og rendyrke dette gjennom symbolet i logoen. Prøv. Bare spør om du syns det blir vanskelig, hjelper gjerne til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...