Gå til innhold

Bærbar til ca 9000

JAB1

Anbefalte innlegg

Finnes en slik bærbar å få tak i til denne prisen:

- Centrino/Pentium M, minimum 1,6 ghz

- Separat skjermkort 128MB

- 1 GB RAM

- Harddiskplass og vekt/str er ikke viktig.

Hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan se på denne:

Acer AS5012WLMi /AMD64 3000+/15,4"-GL/512MB/80GB/DVD-Dual(DL)/WLAN/XP Home 9745,-

* Den har et bra skjermkort, med 64MB minne. (128MB er ikke nødvendig)

* Den har AMD Athlon 64 3000+, som er en bedre og mye kraftigere prosessor enn Pentium M.

* Den har bare 512MB ram. Du kan bytte ut dette selv om du vil.

Totalt sett vil denne pcen yte bedre enn en pc som hadde oppfyllt minimumskravene dine.

Edit: Du kan også se på denne: Asus 15.4"(WXGA) AMD 3000+ ATI 64MB 512MB(256*2) 40GB 8X DVD+/-RW DUAL WLAN XP-H 8745,-

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
efikkan: Nå er jo en av kriteriene hans Centrino/Pentium-M da. Dessuten er Pentium-M bedre på støy og varmeutvikling.

Nå vet verken du eller jeg hvorfor dette er et kriterie. Men hvis det er kritisk med varmeutvikling, så kan vedkommende gå litt opp i pris og velge en pc med enten Pentium M eller Turion64(som yter bedre).

Lenke til kommentar
Turion64 yter bedre? Så vidt jeg har fått med meg så skal den visstnok ligge litt bak Pentium-M. Dessuten så får jeg inntrykk av at du mener at Pentium-M prosessorer er puslinger. Noe som er feil.

For det første, så er Pentium M en "variant" av Pentium 3. Men Turion64 er en AMD64. Nyere teknologi, 64-Bit-støtte og mye bedre arkitektur er noen av faktorene som gjør Turion bedre. Jeg har ikke sagt at Pentium M er puslinger, så om du leser mitt forige innlegg uten å være AMD-kritisk så forstår du hva jeg mener. ;)

Lenke til kommentar

Ser ut for meg som Dell'en gir mest for penga av de laptopene som er nevnt...eller ? Hva vil fri frakt si hos Dell, hva kommer av ekspedisjonsgebyrer og slikt i tillegg (hvis jeg betaler med kort på nettet)?

Lenke til kommentar

Synes også den ser bra ut. Jeg fikk forøvrig opp 10.921,- når jeg trykket på linken.

Antar at jeg må konfigurere den? Og for å komme ned til rundt 8-9tusen så må jeg vel hukke av for denne under (men hva betyr det i praksis?)

1 års henteservice (CAR - Collect og Return) ( [trekk fra 2 775,00 kr] )

O.

Lenke til kommentar

De lurer deg og betale for litt ekstra garanti.. Norge har jo kjøpsloven og garantilov osv.. bla bla bla. Så da trenger du det ikke =)

1 års henteservice, er du innenfor et effektivt område, dvs postnummer 0-3999 henter de pcen på døren og reparerer og kjører den tilbake.

Lenke til kommentar
De lurer deg og betale for litt ekstra garanti.. Norge har jo kjøpsloven og garantilov osv.. bla bla bla. Så da trenger du det ikke =)

1 års henteservice, er du innenfor et effektivt område, dvs postnummer 0-3999 henter de pcen på døren og reparerer og kjører den tilbake.

Dette med "effektive områder", gjelder det alle pc-firmaene? Hva med de som bor utenfor disse områdene?

Lenke til kommentar

Dette med "effektive områder", gjelder det alle pc-firmaene? Hva med de som bor utenfor disse områdene?

Sorry, bare tok et eksempel ut av hva Posten Norge opererer ut fra.

Men du kan få vanlig servicepakke/ekspress utenfor disse områdene.

Lenke til kommentar

Sorry, bare tok et eksempel ut av hva Posten Norge opererer ut fra.

Men du kan få vanlig servicepakke/ekspress utenfor disse områdene.

Ok. :) Takk for svar!

Endret av Leela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...