Gå til innhold

"Homo, hetero - eller metro?"

Gjest Slettet+9817234daf

Er du hetero-, homo eller faktisk metroseksuell?  

840 stemmer

1. 1. Er du hetero-, homo eller faktisk metroseksuell?

• Heteroseksuell
      740
    • Homoseksuell
      23
    • Metroseksuell
      76

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Skjønner ikke poenget med å stille spørsmål til pollen. Gidder ikke trøkke det inn med teskje. Poenget var å finne ut; metro eller ikke.

For meg er metro et alternativ å bli kalt når man er en feminin hetero.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

En ting som gjør meg livredd er det faktum at man må barbere seg hver eneste dag i militæret. Kommer til å ta helt knekken på huden min.

Lenke til kommentar
Har du link til hudpleieren, eller det en "hjemmehudpleier" aka mamma.

Tror nemmelig det ikke finnes hudpleiere som bruker Clinique :D

Det er som om Lance Armstrong skulle foretrekke trehjulssykkel i Tour da France

Skal søke litt, er moren til en venn, hun er egentlig hjemmeværende men startet for noen år siden sammen med en annen dame et lite hudpleiegreie tre dager i uken. Mulig jeg heller får ta en tur til frognerveien, var det ikke det dere likte her? :p

Lenke til kommentar
Skjønner ikke poenget med å stille spørsmål til pollen. Gidder ikke trøkke det inn med teskje. Poenget var å finne ut; metro eller ikke.

...alternativ til å bli kalt feminin hetro? :lol:

Opptatt av utsenede = femi? Hva med de som er opptatt av å se maskuline ut(og får det til)?

Og som sagt: Enten metro eller ikke er teit.

Skal vi, jeg bryr meg litt om klær. Går med klær som jeg føler representerer meg som person(da særlig musikksmaken, med tanke på alle bandtsjortene mine :p ). Men ikke så voldsomt utenom det egentlig, hender gjerne(særlig nå om sommeren) at det kan gå noen dager mellom barberingen. *klør seg i skjegget* Sånn ellers så vil nok mange si at jeg kan være ganske feminin, har fks. langt hår og tenker fks veldig prosessorientert...

Poenget med å stille spørsmål til pollen er å påpeke at den er teit. :p

Jeg synes forsatt metro er et teit utrykk, men greit jeg gir meg og stemmer. (Hetro)

EDIT: Hvis du lurte på om folk var metro eller ikke hvorfor spurte du ikke spørsmålet "Er du 'metro'/Bryr du deg mye om utseenede?" i stedet for å blande inn legninger/seksuelle identiteter?

:p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Heteroseksuell.

Jeg hater og handle, det er så stressende. På badet mitt finner dere såpe og shampoo, mer trenger jeg ikke. Klær slenger jeg på meg når jeg står opp om morgnen, gjerne gårdsdagens klær en dag til. Håret mitt har jeg ikke klipt på snart 3 år.

Så jeg vil ikke kalle meg metroseksuell, nei.

Lenke til kommentar

brutter og venner påstår at jeg er metro, så valgte jeg metro på meg selv :p er ikke rik, men jeg er flink å kle på meg selv med stil... jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre sier.. jeg er meg selv og er fornøyd med det

Lenke til kommentar

Føler at det ikke er så viktig å bruke masse penger, tid og innsats på hudkremer, dyprens av ansiktet, nyeste mote, et skjerf som passer den rosa piquèen og sko som matcher de nye solbrillene. Godt mulig det er fordi jeg ikke er i et miljø der jeg ikke blir "utstøtt" for å gi faen, virker som om det er viktigere for gutter/menn i større byer enn folk fra litt mindre steder?

Mulig jeg blir nødt å gi etter for presset etterhvert (karriere-jag etc.), men jeg tviler egentlig sterkt på det. Det blir liksom som å gå imot mine egne meninger; å ikke avskrive folk kun basert på utseende.

Ellers er Skurupus forklaring ganske dekkende på meg også, bortsett fra at jeg klipte meg i fjor ;)

Lenke til kommentar
En ting som gjør meg livredd er det faktum at man må barbere seg hver eneste dag i militæret. Kommer til å ta helt knekken på huden min.

Vel, jeg reagerte KRAFTIG på våpenolje. Den gjorde at huden min ble knusktørr og sprakk til blods. Jeg kunne da nekte å pusse våpen uten at jeg hadde legehansker på. Hvis du reagerer på å barbere deg ofte så tror jeg at du kan slippe daglig barbering, men hvis det ikke funker så har du 1 alternativ:

1. Skaff deg skjegg før du drar inn i militæret. Da trenger du bare stusse det en gang i blant :D

Lenke til kommentar
JoachimR:

Lancome og Clinique suger. Det burde hudpleieren din kunne fortelle deg :D

Både hudpleieren i "clubben" i USA og her i Bærum har vært glade i Clinique, Lancome har de ikke likt, det er riktig.

Selv bruker jeg kun produkter fra Shiseido, og er storfornøyd med det. Særlig scruben og cleansing foamen er av veldig høy kvalitet, det samme gjelder fuktighetskremen.

http://www.sca.shiseido.com/

Lenke til kommentar

Er nok hetero, og rimelig langt unna metro. Ikke at jeg absolutt ikke bryr meg åssen jeg ser ut, vil ikke se ut som en dass når jeg går ut av huset, barberer meg nokså jevnlig og klipper meg ved behov, men stopper egentlig der. Kan nesten ikke huske sist jeg kjøpte klær til meg selv, tar det som er tilgjengelig,...

Lenke til kommentar

Tja, er vel litt metro. Har type 11 forskjelige fuktighetskremer og 3 klesskap fulle av klær. Klipper meg på ganske dyre steder(type 500+) men syntes det er verdt det. Klær og sånt trenger jo ikke være dritdyre, handler en del på h&m, men bukser og sånn blir fort tiger eller nudie. Vanskelig å finne bukser som passer på h&m o,l (bruker litt snodige størelser)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Opptatt av utsenede = femi? Hva med de som er opptatt av å se maskuline ut(og får det til)?

S E R I Ø S T ?!

Så hvis man bruker mye tid på utseende sitt for å se "macho" ut så er man plutselig ikke femi lenger? Det er ikke hvordan man ser ut som er femi, men hvor mye og hva man gjør for å se ut akkurat slik. Jeg forbinder uttrykket "feminint" med å "stelle seg selv" i en større grad enn normalen.

Og som sagt: Enten metro eller ikke er teit.

Jeg applauderer det særdeles givende utsagnet. :roll:

Poenget med å stille spørsmål til pollen er å påpeke at den er teit. :p

Er den teit fordi du ville gjort det på en annen måte?

Jeg synes forsatt metro er et teit utrykk, men greit jeg gir meg og stemmer. (Hetro)

Ok.

Hvis du lurte på om folk var metro eller ikke hvorfor spurte du ikke spørsmålet "Er du 'metro'/Bryr du deg mye om utseenede?" i stedet for å blande inn legninger/seksuelle identiteter?

Mulig jeg kunne gjort det heller, men nå er det så mange som har stemt.

Lenke til kommentar

S E R I Ø S T ?!

Så hvis man bruker mye tid på utseende sitt for å se "macho" ut så er man plutselig ikke femi lenger? Det er ikke hvordan man ser ut som er femi, men hvor mye og hva man gjør for å se ut akkurat slik. Jeg forbinder uttrykket "feminint" med å "stelle seg selv" i en større grad enn normalen.

Synes det du sier er en smule selvmotsigende, er ikke feminin og maskulin motsetninger? Hva om en mann naturlig ser veldig feminin ut og bruker tid for at han skal se mer maskulin ut? Da er han minst feminin når han ikke bruker tid på utseenedet. (Ok, litt dårlig eksempel men regner med at du tar poenget...)

Disse 'metrofolka' har jo en bestemt stil, hva med folk som kjører en stil som er helt forskjellig fra dem(fks. punkstil) men bryr seg veldig mye om den stilen. De er da feminine?

Slenger inn en definsjon...

feminin a1 (også utt -ni>n; fra lat., av femina 'kvinne') 

1 som er typisk for kvinner i motsetning til menn, kvinnelig f-e egenskaper / f- eleganse, sjarm / om mann: lite mandig han har et f-t utseende / virke f-

Joda, det er jo typisk for kvinner kontra menn å bry seg mer om utsennede, i hvertfall for 20 år siden. Vil tørre å påstå at ting har forandret seg, har møtt mange jenter som bryr seg fint lite om sminke og den slags og møtt mange gutter(fks deg :p) som bryr seg gal om utseenede.

Å bry seg om utseenede er netopp det å bry seg om utseenede, ikke noe mer.

Jeg applauderer det særdeles givende utsagnet. :roll:

Ditto.

Er den teit fordi du ville gjort det på en annen måte?

Den er teit fordi den(som sagt) blander inn ting som seksuelle identiteter..

Hvis du lurte på om folk var metro eller ikke hvorfor spurte du ikke spørsmålet "Er du 'metro'/Bryr du deg mye om utseenede?" i stedet for å blande inn legninger/seksuelle identiteter?

Mulig jeg kunne gjort det heller, men nå er det så mange som har stemt.

Tror du hadde fått bedre svar på spørsmålet ditt hvis du hadde gjort det... :shrug:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...