majcrofi Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg har dette hk'et, og jeg lurte på om noen av dere har peiling på hvordan jeg kan få multiplier-greier over 9 når jeg skal overclocke litt Den vil ikke over 9, så jeg lurte på om det er noen måter jeg kan fjerne denne "sperra". Lenke til kommentar
tbend Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du kan ikke fjerne den med mindre du har en FX prosessor! Du kan stille MP med da! Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hvorfor fjerne mp-sperre? Ytelsene får du ved å øke frekvensen. Lenke til kommentar
majcrofi Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Ah, ok. Men det bare klikker når jeg feks prøver å ta den til 210 osv :s Får ikke overclocka noen ting, selv om jeg tar heilt på trynet timings på minnet osv. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 dette har jeg tenkt på og må væra en luring ett sted som har klart og låse opp dissa nye cpu og...hadde vert digg og øke mp på dem slik som på athlon xp... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Det er nok ingen som har klart å låst opp en Winchester/Newcastle/Clawhammer/Venice. Edit: Ikke San Diego heller Endret 3. august 2005 av BaX Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Er nok ikke det, nei. Så vidt jeg vet ligger det en tabell over tilgjengelige multiplikatorer i CPUens "firmware". Alle tall som mangler i den tabellen, vil ikke være tilgjengelige. Hvis dette stemmer, vil det altså ikke være mulig å åpne flere multiplikatorer vha fysisk modding, som det var i "gamle dager". Dette er uansett ikke noe problem så lenge man har et bra hovedkort - nForce4-kortene overklokker stort sett så bra at multiplikatoren sjelden blir noen begrensning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå