Lurifaksen Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Nå tror jeg ikke det er streaming via internett og GPRS de prater om, men mobiler med innebygget TV-tuner og TV-antenne og slike er det ennå veldig få av. Er faktisk ikke det det er snakk om... "Fjernsynssignaler uansett distribusjonsmåte, herunder analoge og / eller digitale distribusjonsnett så som kabelnett, satellitt, bakkesendernett, internett, mobiltelefonnett og liknende." Om det hadde vært det, så er jeg jo for så vidt enig i at det burde være like lisensbelagt som vanlige TV'er... Er for øvrig også enig i lisensen er like urimelig alle plasser og bør avvikles. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Oi, det så jeg ikke før nå. Det gjør jo saken ennå mer alvorlig enn jeg hadde trodd. TV-lisens for å ha internett faktisk. Dette går jo helt over stokk og sten. Kan aldri se for meg at de får noe så radikalt gjennom. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Dei neste åra vil du kunne sjå TV på eit større antal elektriskutstyr, PC, mobil, PDA...and the list goes on. At dei skal kreve lisens for alt utstyr som kan vise TV ser eg ikkje for meg. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 helt enig der.. tv lisens er urimelig og skulle vært avskaffet Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Skal de innføre lisens på alt mulig elektronisk utstyr kan de vel like gjerne ta steget fullt ut, fjerne lisensen og få 100% støtte over nasjonalbudsjettet istedet. Ulempen for NRK da er jo at de vil oppleve stadige kutt, år etter år, før de til slutt må innse realiteten og starte opp med reklamefinansiert TV. Det vil da ikke være noen veier utenom privatisering og Norge tar enda et steg vekk fra å være den siste Sovjetstat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg