Goscinny Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hei! Jeg har en 3COm officeconnect-router. Efter å ha oppdatert "programvaren" står det på velkomstsiden at SPI Firewall er slått av. Skal denne stå på? Og hva gjør den? Lenke til kommentar
roac Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg har en 3COm officeconnect-router. Efter å ha oppdatert "programvaren" står det på velkomstsiden at SPI Firewall er slått av. Skal denne stå på? Og hva gjør den? SPI = Stateful Packet Inspection. searchNetworking.com ser ut til å ha en grei beskrivelse. Kort sagt kan vi si at SPI ikke bare sjekker at en pakke går til en gyldig port, men at den også kan sjekke at innholdet i pakken skal tillates. (Veldig forenklet) Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Jeg har en 3COm officeconnect-router. Efter å ha oppdatert "programvaren" står det på velkomstsiden at SPI Firewall er slått av. Skal denne stå på? Og hva gjør den? SPI = Stateful Packet Inspection. searchNetworking.com ser ut til å ha en grei beskrivelse. Kort sagt kan vi si at SPI ikke bare sjekker at en pakke går til en gyldig port, men at den også kan sjekke at innholdet i pakken skal tillates. (Veldig forenklet) Du kan annbefale å ha det på? Ingen bakdeler med det? Lenke til kommentar
roac Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hvis en SPI-brannmur dropper pakker, så vil jeg tippe at det er en grunn til det. Mange bedrifter har løsnigner med SPI gående, og jeg vurdere selv det her hjemme. Ikke at jeg har behov for det, men det hadde jo vært artig Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du kan annbefale å ha det på? Ingen bakdeler med det? Jeg vil tro at den bruker mer ressurser og at nettverkstrafikken vil bli litt forsinket. Om det er merkbart vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå