unleashed Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Har lakt inn windows 2000 på en gammel data. Pentium III 128 mb sdr ram 10 gb hdd. men har ingen ide om hva jeg skal bruke denne til. noen som har evt noen forslag`? :=) Endret 2. august 2005 av unleashed Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva skal du med server dersom du ikke vet hva du skal bruke den til? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Med så lite minne og hd kommer jeg ikke på noe i farten. Windows 2000 på 128MB minne?!? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Du kan jo servere den til meg? Kanskje utforske noen nye OS? (Blir ikke server, men allikevel.) Endret 8. august 2005 av meastp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Med så lite minne og hd kommer jeg ikke på noe i farten.Windows 2000 på 128MB minne?!? Jeg greide å presse inn Windows XP Pro på en Pentium II PC med 128 Mb minne. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Det gikk sikkert tregt! Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Du kan jo installere linux og leke deg litt der.. Krever ikke så alt for mye det. Du kan jo feks sette opp en webserver med apache, ftp osv. Alltid like gøy å leke med sånt! Men litt lite minne om du skal bruke den til noe "seriøst", samme med disken. Eller hva med å sette den opp som en router med feks ClarkConnect? Ble kanskje litt "linux er best"-innlegg... Alt er mulig med windows også, men det krever noe mer (som regel hvertfall) ressurser. En ting sier jeg hvertfall, DROPP XP PÅ DEN PCEN! 2000 kan gå Hadde det selv på en 400 mhz celeron laptop med 64 MB ram.. gikk sakte, men gikk fremover. Oppgraderte til 256 MB ram, og alt gikk ti ganger fortere. Så tror nesten ramen blir flaskehalsen her uannsett. Vet du hvor mange mhz er det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Ja jeg vil også anbefale Linux på den der pgr. hardware. Sett opp LAMP (Linux, Apache, MySql, PHP/Perl/Python). Kanskje bruke den som router. Ja, du har mange muligheter Lenke til kommentar
martmort Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Jeg har også en maskin med ikke så mye bedre maskinvare.. Den la jeg inn debian på og fikk, med litt hjelp av kompiser til slutt en helt grei; filserver ventrilo-server webserver med bla. forum ssh-server har du statisk ip så kan du jo kjøpe deg et domene og sette opp mailserver.. men jeg vet ikke hvordan mulighetene er med windows though.. er sikkert en del ting man kan gjøre der også =] men jeg føler kanskje ting straks blir litt annerledes når ting skal skje grafisk på en så "svak" maskin... Endret 10. august 2005 av martmort Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 En kompis av meg kom med forslag til å bruke den til DHCP server, det takler den Lenke til kommentar
runel Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Med så lite minne og hd kommer jeg ikke på noe i farten.Windows 2000 på 128MB minne?!? Jeg greide å presse inn Windows XP Pro på en Pentium II PC med 128 Mb minne. Jeg kjører Windows XP Pro på en Compaq Presario 5030 fra 1998 PC`en har: Intel Pentium II - 300 MHZ 64 MB ram 4 GB HDD Det går selvfølgelig ikke som på laptopen, med 1 GB ram..., men den fungerer helt fint til internettsurfing o.l Lenke til kommentar
meastp Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) uh... har du ikke det på router? EDIT: (dhcp-server) Endret 12. august 2005 av meastp Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Mitt forslag er og legge inn Linux\Unix og leke deg litt! Linux uten X vil gå fint på den! Du kan f.eks sette opp: Webserver, FTP server, Ventrillo, DC++ hub, bruke den som shell, OG du lærer deg litt Linux! (noe du aldri kommer til og angre på) Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Mitt forslag er og legge inn Linux\Unix og leke deg litt! Linux uten X vil gå fint på den! Du kan f.eks sette opp: Webserver, FTP server, Ventrillo, DC++ hub, bruke den som shell, OG du lærer deg litt Linux! (noe du aldri kommer til og angre på) har en Linux box med halve spesifikasjonene av serveren hans og som kjører det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå