killertomato Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Lurer bare på hva slags firewirekort jeg trenger for å overføre DV opptak til PC'en. Holder det med IEEE1394 eller må jeg ha et kort som støtter IEEE1394b? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du treng ikkje IEEE1394b, ettersom dette er det same som firewire 800. For overføring frå kamera til PC nytter ein 1394a, som er det same som firewire 400. Tala 400 og 800 sikter til overføringshastigheita (400 Mbit/s og 800 Mbit/s). Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Er det en "4/6 pin" firewire kabel jeg trenger til å overføre fra DV kamera til PC? http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=118574 Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Så sant kortet har plugger med seks kontaktpinner, ja. Dette er nok tilfelle hvis det er snakk om et PCI-firewirekort til en stasjonær PC. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Er det noe sted på nettet man kan bestille firewire hvor firmaet betaler frakten? : ) hvis ikke er det billigere og stikke på elkjøp e.l og kjøpe en? Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 De har det på http://www.komplett.no Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Er det noe sted på nettet man kan bestille firewire hvor firmaet betaler frakten? : ) hvis ikke er det billigere og stikke på elkjøp e.l og kjøpe en? Du kan nok nesten kjøpe hva som helst, hvor som helst, siden det er lite forskjell på produktene. Kjøp deg et firewirekort til så lav pris som mulig, så har det akkurat det du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå