Gå til innhold

Ka får du best resultater på 6800le eller 6600gt?

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg eit nytt skjermkort (agp) og lurer på om eg skal ha 6600gt eller 6800le ....

Ka av dei har du størst potensiale ?

Har hørt at du kan opne noen pipes på 6800le kor stor sjangs har du for å lykkes med det og kor mykje tjener du på det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste 6800le kort kan vel åpne litt av pipelines eller vertex shadere... Fordelen med 6800le er at de ofte har vært å finne demobrukt hos komplett, gjerne for noen få kr over tusenlappen... Og spare 600kr er vel noe alle vil? ;). Får du åpnet ALLE pipelinene (er en del som er heldige), så er 6800LE kortet bedre enn 6600GT uten ekstra modifikasjoner (basert på mine 3d mark tester av 16 pipes samt Tom's Hardware tester av 6600GT).

Selv fikk jeg bare åpnet 1 av 2 pipeting (sånn at jeg har 12 pipelines i stedet for 8 og 6 vertex shader ting i stedet for 4). Har overklokket en del (350/850 mot orginal 300/700, erfarer at andre får en del bedre resultat enn meg, har Zalman V700Cu kjøler), og erfarer at jeg kommer bedre ut i tester en en kompis med 6600GT (riktignok stock speed).

Skal du ha deg hobby ville jeg gått for 6800LE, skal du ha minst mulig trøbbel/tweaking så er vel 6600GT valget. Jeg erfarer at 6800LE har størst potensiale (men jeg er kanskje litt subjektiv siden jeg har 6800LE selv).

Med litt overklokking kommer du over ytelsen til 6800 NU og kan nærme deg ytelsen til 6800GT (vil aldri nå denne pga minnetype (DDR vs. GDDR3 og størrelse).

PS! Om du har lyst å donere Ti4200 kortet ditt til meg så bare send en PM :p

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Dei som havner i demo seksjoner er det ikkje ofte at dei er kort man har prøvd å opne pipes og ikkje fått noen til og benytta returretten ?

hehe skal iallefall hardkjøre 4200ti kortet først:)

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Du har nok rett i det. Skal du på død og liv ha 16 pipes, ville jeg nok kjøpt fullpris og "angret" helt til jeg fikk ett brukbart kort.

btw. kortet mitt var nytt eller erstatning. Måten det var pakket inn i antistatisk tilsier at kortet mitt aldri har vært åpnet (esken har nok, men ikke kortet).

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Så at det hadde komt inn 30 6800le kort på demo seksjonen til komplett :w00t:

Trur kanskje eg går for eit slikt, trur eit slikt kort banker alle andre kort som koster under tusenlappen(kortet ligger på 971kr som demo :thumbup: )

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...