Marzo Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) I dag kom montøren fra nextgentel og kobla meg til internett. Fiksa det utenfor huset og jeg kobla til kablene inne med modemet osv. Starta det og fikk aktivert osv.. Alt funket! Montøren gikk og det første jeg tenkte jeg skulle gjøre var å oppdatere windows. Etter å ha kjørt første etappe av den restarta maskinen seg. Jeg åpna explorer og surfa på vg.no. Fikk siden kan ikke vises etter to tre minutter og så kom "kabel ikke tilkoblet" bobbla opp. Prøvde å starte modem på nytt, trekke ut kabel og sette i annet kort uten hell. Prøvde å skifte pci slot på det ene kortet uten at det hjalp. Prøvde som siste skrik og formatere men det har heller ikke vert til hjelp. Jeg forstår ikke hva som har gått galt. Alt funket jo før montøren gikk! Tanken på og ringe kundeservice hos nextgentel virker skremmende! Uten at jeg tror de kan hjelpe. Etter lysene på modemet å dømme så skal alt fra nextgentel fungere, men ethernett link og traffic og dsl traffic lysene lyser ikke. De andre tre med kontakt/power osv lyser stabilt osv.... Noen som vet hva som kan være galt?? På forhånd takk Endret 2. august 2005 av Marzo Lenke til kommentar
moccah Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Lyser lysene bak på PC`en din, der med nettverkskortet når du har i nettverkskabelen? Se evt hvilken ip addresse du får på maskina Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Nei ingen lys lyser... På noen av nettverkskortene på maskinen! Får ikke tildelt ip adresse. Medium frakoblet eller hva det står... Lenke til kommentar
TriGem Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) ipconfig /release ipconfig /renew kjør også bare ipconfig så ser du om du har fått ipadresse fra routeren. prøvd dette? Endret 2. august 2005 av TriGem Lenke til kommentar
moccah Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du kan prøve å ta ut nettverkskortet, boote opp maskinen uten. Slå av maskina, sette i nettverkskortet og boote opp med dette i. Du kan jo prøve med en annen kabel hvis du har annledning til det. Siden ethernett link ikke lyser på DLS modemet ditt så kan jo dette skyldes en teknisk feil hos nextgentel. Du kan jo sjekke om du er på nett ved å telnette til NGT routeren din. Dette krever jo at du mottar ip fra routeren Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Jeg har tatt ut nettverkskortet og t.o.m prøvd det i annen pci slot. Jeg har også formatert windows.. Får ikke mottatt noen ip ettersom maskinen tror kabelen ikke er satt i! Jeg har et intigrert nettverkskort og et pci. Får samme skjebne i begge... Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har du forsøkt å plugge ut strømmen på DSL modemet? Siden begge lampene har sluttet å lyse (ethernet og DSL) så tyder det på at feilen ligger der. Hvis det ikke hjelper med en omstart av modemet, så må du nok ringe NGT og få et nytt. Lenke til kommentar
moccah Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har du prøvd med en annen cat5 kabel? Dette kan kansje løse problemet Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Strømmen har vert avslått ja.. Er for å hente meg en ny cat5 kabel nå. Måtte bare innom på internett her for å spørre litt.. Men har liten tiltro til at det er det som er problemet ettersom jeg hadde det oppe å gikk i 5 minutter tidligere... skal værtfall prøve for å være sikker... I verstefall må jeg vente i noen uker til på nytt modem da? Andre her som har hatt liknende opplevelse med modemet? Det er ikke jeg som bare har oversett noe? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Om en har manuelt spesifisert IP, maske, DNS, gateway o.l. for NIC'en, vil en DHCP overstyre alt dette? Bare en ide Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 På meg virker det som at modemet har dødd! DSL lampen skal f.eks. lyse om modem har kontakt med DSLAM. Anbefaler deg å ringe NGT slik at de får mulighet til å levere det du betaler for. timtowtdi Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Har snakket med nxt og montøren som var å instalerte det. Har konstatert at lan porten i modemet mitt er død og jeg får tilsendt et nytt modem. Skal være på plass i dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå