manowar2k Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Heisann, Jeg satt nettopp sammen en pc her, den har en Maxtor 200giga s-ata harddisk. Etter å ha installert windows osv (uten feilmeldinger eller noe, alt fungerer helt fint), logger jeg meg inn, og nederst på startlinjen står det "Trygg fjerning av maskinvare", den knappen er der konstant, og det er harddisken som er maskinvaren. Ergo tror jeg at maskinen tar harddisken som en ekstern harddisk. Er dette korrekt? Jeg har koblet harddisken til på SATA 1 slotten på hovedkortet, så ingenting burde være galt der :s Noen som kan hjelpe? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
xoop Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Bare fordi nye S-ATA kontrollere støtter "hot-swap". Lenke til kommentar
manowar2k Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Bare fordi nye S-ATA kontrollere støtter "hot-swap". Kunne du utdype dette litt mer? Forklare hva "hot-swap" er for noe og evnt. åssen jeg kan få fikset dette problemet? Endret 2. august 2005 av manowar2k Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Bare fordi nye S-ATA kontrollere støtter "hot-swap". Kunne du utdype dette litt mer? Forklare hva "hot-swap" er for noe og evnt. åssen jeg kan få fikset dette problemet? Hot swap: at du kan bytte maskinvare av ymse slag uten å måtte skru av maskinen, hvis det sa deg noe. Evt: http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_swap Er ikke noe problem, bare en ekstra funksjon rener jeg da med... EDIT: Lol, du har googlelogo (er btw ikke lov med bilde i signatur, les retningslinjene), men klarte ikke selv å google "hot swap"? Endret 2. august 2005 av schmelck Lenke til kommentar
manowar2k Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Ok. Men er det mulig å få vekk ikonet da? Slik at det blir som en normal harddisk? (Syns bare det er irreterende at det er der) Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ok.Men er det mulig å få vekk ikonet da? Slik at det blir som en normal harddisk? (Syns bare det er irreterende at det er der) Høyreklikk på startmenyen->egenskaper->pass på at skjul inaktive ikoner er haket av->tilpass->finn ikonet du vil "fjerne"->Velg skjul alltid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå