kengen Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Jeg skal til Gran Canaria i januar og lurer på om noen har erfaring med priser på digitalkamera der? Kanariøyene er jo en tollfri sone som vel er kjent for å være billig på elektronikk! Men når jeg ser prisene som Databutikken.com f.eks. opererer med så lurer jeg på om det er mulig å få prisene noe lavere. Og hvordan er det med garanti? Har de fleste en internasjonal garanti? Eller kan dette skape problemer? Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Hallo! kanariøyene er jo mer suspekte enn WWIE. De selger jo bare fake kameraer. Made in alle andre steder enn det kameraet egentlig skal være laget i. Er min erfaring...... Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Ja, jeg har sett mange typer "Sony" kameraer der. Sist jeg var der hadde jeg tenkt å kjøpe videokamera, og jeg hadde tenkt å finne ut hvor det var billigst. Det står aldri priser i monterne, man må spørre betjeningen. Og spør man om priser på mer enn et produkt blir de mistenksomme. Jeg ble kastet ut flere steder bare fordi jeg ville finne ut hvor det var billigst! MLW Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Jeg kjøpte et Samsung Digimax 130 på Tenerif (kameraet kommer til Norge om en stund), men så aldri noe som ikke var ekte. Alle butikkene mener du skal handle hos dem, fordi du blir lurt i alle de andre butikkene. Da kan man jo lure på hvor man blir lurt når alle sier dette. Ved kontroll av hva som var i inkludert så var det samme innhold i alle.. Prisene varierer der som her, besøk minst mange butikker. Det bør ikke være vanskelig å se forskjell på en Fake og en ekte greie.. Har du sett en "god" kopi noe sted? De beste finnes i Norge, men da står det nok et annet navn på. Troxx Lenke til kommentar
guso Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Kjøpte selv et Sony digitalt videokamera PRC-5 på Tenerife julen 2000, og er meget godt fornøyd med det.Virker fortsatt.Betalte ca. 10000 grunker for det.Kostet ca. 15000 her hjemme på det tidspunktet.Det eneste som ikke virket var batteriet som jeg kjøpte utenom da det ikke hadde minne funksjon.Kjøpte et orginalt her hjemme og det virket mega bra.Pass på at kameraet er CE merket.Og husk å PRUTE. Det finnes også egne SONY butikker men de er noe dyrere, hvis du vil være helt sikker.Fant ut at lengst syd på Tenerife var kameraene billigst. Sony har Europa garanti på produktene sine. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei! Jeg har selv kjøpt en Canon Powershot S 20 (originalvare) på Kanariøyene og sparte en del på det. Før du reiser bør du bestemme deg for de kamera du er mest interessert i og sjekke nøye det utstyret som følger med i prisen. På Kanariøyene kan det samme kamera selges med mindre utstyr som f eks ( 8 Mb CF-kort isteden for 16, ikke oppladbar batteri, o s v. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Det at du handler i tollfri sone på f.eks. canariøyene betyr som regel at butikkene tjener enda mer penger i og med at de skrur prisene opp. Jeg har vært der ca 20 ggr. og sitter ikke igjen med et intrykk av at jeg sparer mye penger der. Husk at hvis et tilbud er for godt til å være sant, så er det nettopp det det er... Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Det er lett å se hvilke butikker som er seriøse og ikke når man er i syden generelt. Finn deg en stoor elektrobutikk (ligger som oftest i hovedstadene). Der ser du med en gang om det er seriøst eller ikke. Jeg kjøpte et FujiFilm FinePix 4800 ZOOM på Mallorca i sommer. Funka perfekt! Kosta ca. 2000 mindre enn i Norge. Siden det var snakk om en stooor elektrobutikk jeg var på, så kunne jeg godt komme tilbake med kameraet innen ei uke, og få tilbake pengene (ikke noe tilgodelapp osv). Men jeg var veldig fornøyd, så jeg beholdte det! En ting man bør være klar over; Når man tar med seg slike ting inn til Norge, skal man egentlig betale moms på varen. De fleste (inkludert meg) unnlot å gjøre dette. Hvis du skal levere inn kameraet til reperasjon (garanti osv) så må man som oftest legge fram tollpapir hvis kameraet er kjøpt i syden. Ellers har jeg ikke flere tips å komme med. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Hvis man er heldig, og ikke får problemer med et kamera man kjøper utenlands - så kan det lønne seg. Men, det kan man ikke vite på forhånd. Kjøper du et kamera i utlandet så får du i beste fall bare ett års garanti her i landet hos importør. Lenke til kommentar
kengen Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Takk for alle svar! Nå har jeg kommet hjem fra Gran Canaria! Jeg hadde med meg en utskrift av samtlige digitalkameramodeller med priser fra digitalkamera.no og sjekket priser på et par kameraer der nede, Olympus 4040/3040 og Minolta Dimage 5/7, felles for alle sammen var at de noen hundrelapper over de beste internettbutikkprisene fra min utskrift. Så det er altså svært liten grunn til å handle digitalkamera på kanariøyene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå