MortenS Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Yo, Jeg har en bråkete server-pc stående i gangen som jeg ønsker å prøve støydempe. Det er et heavy fulltower i aluminium med avtagbar front, sidepanel og tak, som inneholder 10 disker og en gammel 300W InWin PSU som bråker endel. Har vurdert å bytte ut PSU, men tror diskene er største synderen her. Har ikke budsjett til gummi oppheng for alle diskene så tenkte prøve å dekke kabinettet med støydempingsmatter. Spørsmålet er om det har så mye å si hvilket merke støydempingsmatter man velger og om det er no særlig kvalitetsforskjell egentlig? Man kan nemlig få kjøpt ulike typer til en billig penge: Nexus Damptek Støy Reduserende Matter, 3 Matter 40x50cm = 305 kr Noisebuster Støydempingsmatter, Budget, 6 stk, Skumgummi m/lim bakside = kr 89 MI Flexpad Støydempningsmatter, Standard, 4 stk.22x40, 2 stk.44x40 = kr 145 MIST støydempingsmatter, Standard, 4 stk. 33x50cm, 1 stk. 33x25cm = 295 kr Smartcooler 3 lags støydempingsmatter, 12 stk. 33x16cm = 395 kr Så merker man noe forskjell på Noisebuster budsjettmatter, mot støymatter fra MIST til en dyrere pris? Det er klart mer for pengene å gå for Noisebuster eller Smartcooler hvor man kanskje får matter til 2 kabinett i en pakke. Har noen erfaringer fra disse ulike typene eller lest om reviews som sammenligner støydempingsmatter? Takk for alle tips Endret 2. august 2005 av MortenS Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg ville ikke valgt budget mattene. jeg har MIST støydempingsmattene http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTNKSTD1 og er fornøyd. Hører ikke diskene lenger. Men du kan si tykkere lag er bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå