Gå til innhold

taisol-problem

Anbefalte innlegg

Kan noen svare raskt og kvalifisert på dette:

jeg har en taisol-vifte til prosessoren min (amd xp 2000+). Den har en kobberplate på berøringsflaten med prosessoren. På denne en det en tape man kan ta av. Under tapen er det et belegg. Skal dette belegget være på eller av? Jeg har ikke kjølepasta...

Jamf. bildet her:

http://www.mikhailtech.com/articles/heatsi...092/page2.shtml

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange takk

Nei det fulgte ikke med bruksanvisning

Vifta lå faktisk bare i en stor konvolutt. Ganske kritikkverdig egentlig: bestilte følgende fra komplett:

taisol-viften

msi kt3 ultra aru hovedkort

256 MB crucial 2700 minne

amd xp 200+ prosessor

forsendingen hadde galt hovedkort (et dårlig abit-kort)

den manglet minne

og viften var altså i en konvolutt, med møkkete fingermerker på undersiden av viften (i området rundt denne tapebiten.)

Er det forresten noe problem med disse fingermerkene? Jeg har gnidd litt på dem, og vil jo helst ikke begynne å bruke vann etc...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-03 14:07, bureaucrator skrev:

taisol-viften

msi kt3 ultra aru hovedkort

256 MB crucial 2700 minne

amd xp 200+ prosessor

Jeg vil nå anbefale at du kjøper noe litt sterkere enn AMD XP 200+ prosessor da :grin:

De kjøleribbene jeg har brukt har hatt dette belegget du snakker om. Jeg har ikke tatt det av (har ikke brukt kjølepasta) og har ikke skjedd noe galt av den grunn.

Lenke til kommentar

Det greiene under der er termisk kitt, ikke så veldig bra greier, men det duger. Det er ihvertfall MYE bedre en ikke noe.

Fingermerker? hvor da ? På selve kitten, eller ellers på ribba? Så lenge det ikke er masse dritt i den kitten, så går det bra. AMD XP-kjerna er jo bitteliten uansett, ikke mye som får kontakt med selve kjøleren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...