csboy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har nettopp formatert pc`en for første gang. Men nå funker ikke nettverket. Har heller ikke lyst til å tukle med det så da spørr jeg her for å være sikker Lenke til kommentar
moccah Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva mener du med at du ikke får nettverk, får du ip adresse. Dette sjekker du ved å gå på Start -> Kjør -> Skriv: cmd Trykk enter. Deretter skriver du inn: ipconfig Her vil du få informasjon om ipadressen din. Har du router vil du sansynligvis få 192.x.x.x eller 10.x.x.x adresser, får du en 169.x.x.x adresse indikerer dette at du ikke har koblet nettverkskabelen til pc`en, eller instillinger på router er feil. Det kan også skylles kabel feil el.l. Så lenge du kjører WinXP er det bare å plugge i nettverks-kabelen og evt. ta reparer på tilkoblingen du bruker. Lenke til kommentar
csboy Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) altså jeg går inn på mine nettverkstilkoblinger, og der har jeg bare en tilkobling 1394-tilkobling. Før jeg formaterte hadde jeg i tillegg lokal tilkobling1, lokaltilkobling2 osv Hvis jeg prøver å gå på internett får jeg en melding om og koble til eller forbli frakoblet. Tryker koble til og ingen ting skjer. Hvis jeg bare setter inn nettverksledingene skjer det ingen ting. Må man innstalere alle driverne til hovedkortet og nettverkskortet etter å ha formatert? Edit: Altså jeg har ingen tilkobling, så derfor lurer jeg på hvordan jeg setter opp en Endret 2. august 2005 av csboy Lenke til kommentar
moccah Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du skal ikke trenge det. WinXP skal finne dette selv, med mindre du bruker et nettverkskort som er mindre kjent. Du kan sjekke om nettverkskortet ved å gå inn på enhetsbehandling (Høyreklikk på Min Datamaskin -> Egenskaper -> Maskinvare fanen -> klikk på enhetsbehandling. Inne her trykker du på plussen som står under nettverkskort/netverksadaptere. Her skal netverkskortet ditt stå dersom det er installert.) Hvis det ikke ligger her, kan du sjekke hjemmesiden til produsenten av nettverkskortet, evt prøve å kjøre legg til maskinvare på kontrollpanelet Lenke til kommentar
Dumle129 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 altså jeg går inn på mine nettverkstilkoblinger, og der har jeg bare en tilkobling 1394-tilkobling. Før jeg formaterte hadde jeg i tillegg lokal tilkobling1, lokaltilkobling2 osv Hvis jeg prøver å gå på internett får jeg en melding om og koble til eller forbli frakoblet. Tryker koble til og ingen ting skjer. Hvis jeg bare setter inn nettverksledingene skjer det ingen ting. Må man innstalere alle driverne til hovedkortet og nettverkskortet etter å ha formatert? Edit: Altså jeg har ingen tilkobling, så derfor lurer jeg på hvordan jeg setter opp en Mangler du en Lokal tilkobling har sannsynligvis OS ikke detektert nettverkskortet ditt. Installer driveren til dette. Du kan sjekke dette ved å gå inn på enhetsbehandling og nettverkskort. Lenke til kommentar
csboy Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Ja leste reame filen til nettverkskortet. Sto at jeg skulle starte det fra doss og masse greier jeg ikke kjønte noe av. Formaterer nå iggjen får og se om det fungerer. Som sagt er jeg ganske ny på dette feltet. Derfor jeg trenger og få det inn med teskje Edit: Kan jo også sies at jeg har lagt inn windows på d disken i og med at c disken er herpa. (prøvde å legge inn windows der men fikk en beskjed om feil kontrollnummer når den skulle starte og instalere windows Endret 2. august 2005 av csboy Lenke til kommentar
csboy Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 dette står i readme filen men jeg skjønte ikke mye av det: D) Installing the driver for Microsoft Windows 2000 series , Windows XP series =============================================================================== 1. Turn the power of your PC on to boot from Windows 2000 or Windows XP. The system auto-detects your new adapter installed, and the "New Hardware Found" dialogue box will appear. Click the Next button in the "Found New Hardware Wizard" dialogue box. Then select the option "Search for a suitable driver for my device (recommended)" and click the Next button. 2. Select "Specify a location from Optional search locations:" of "Found New Hardware Wizard" dialog box, then click <NEXT> button.Insert the driver diskette into your floppy drive, and select the option "Floppy disk drives". 3. Enter the driver pathname, then click the <NEXT> button from "Found New Hardware Wizard" dialog box. Example : A:\windows\Win2000 (For Windows 2000) or A:\windows\WinXP (For Windows XP) 4. After finishing the files copied, click the Finish button in the "Found New Hardware Wizard" dialogue box. 5. To complete the process, please follow the instructions on the screen. Lenke til kommentar
moccah Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Da har du sannsynligvis fått noen drivere, enten på diskett eller CD. Det du kan prøve er å boote maskina uten nettverkskortet i. Deretter slå av maskina og sette i nettverkskortet, nå vil du forhåpentligvis få opp denne add new hardware tingen som kommer opp i traybaren. Hvis du ikke får dette, kan du gå inn på Kontrollpanel -> Add new hardware-> så velger du nett adapteren, deretter velger du hvor du skal finne driverene. 2. Select "Specify a location from Optional search locations:" of "Found NewHardware Wizard" dialog box, then click <NEXT> button.Insert the driver diskette into your floppy drive, and select the option "Floppy disk drives". 3. Enter the driver pathname, then click the <NEXT> button from "Found New Hardware Wizard" dialog box. Example : A:\windows\Win2000 (For Windows 2000) or A:\windows\WinXP (For Windows XP) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå