.com Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) her kan dere skrive alle morsomme og tøffe sitate ol. fra den komplette haikerens guiden til galaxen! de kan gjerne være engelske for den saks skyld Endret 2. august 2005 av .com Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Marvin : I'd calculate your chanses of survival, but you wouldent like it *sadmode* Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Many were increasingly of the opinion that they'd all made a big mistake in coming down from the trees in the first place. And some said that even the trees had been a bad move, and that no one should ever have left the oceans. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva er haikerens guide til galaksen da? *nysgjerrig* Lenke til kommentar
.com Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) haikerens guide til galaksen er etter min mening den morsomste og spesielle boken som er skrevet. synes den er bedre enn ringenes herre. Ford Prefect: " og ikke noe snikriving av herr Dents hus mens han er borte?" :!: Endret 2. august 2005 av .com Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 liker godt sitatet jeg har i signaturen min for tiden..."With a rubber duck, one's never alone." Favoritten min er kanskje "The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't." Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Morsomt når "komentator-mannen" forteller om delfinenes Språk. At delfinene hadde lenge vist om jordas undergang, og prøvde advare menneskene. Desverre ble deres siste melding missforstått som en trippel baklengs salto igjennom en ring. Den delfinen egentlig sa var : "So long, and thanks for all the fish" Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) He felt that his whole life was some kind of dream and he sometimes wondered whose it was and whether they were enjoying it. I am the main Dish of the Day. May I interest you in parts of my body? If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now. og Zaphods svar på spørsmålet: "Are you crazy?": "It's a possibility I haven't ruled out yet," said Zaphod quietly. "I only know as much about myself as my mind can work out under its current conditions. And its current conditions are not good." Endret 2. august 2005 av ZLatzman Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Vogon poetry is, without a doubt, the third worst poetry in the known galaxy. The second worst poetry is that of the Azgoths of Kria. During a recitation by their poet master Grunthos the Flatulent, entitled Ode to a Small Piece of Green Putty I Found In My Armpit One Midsummer Morning, four of his audience died of internal hemorrhaging and the President of the Mid-Galactic Arts Nobbling Council only survived by gnawing one of his own legs off. The very worst poetry in the galaxy was written by Paula Nancy Millstone Jennings of Greenbridge, Essex, England and was thankfully destroyed with the Earth. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Den halve sida der Zaphod sitter på brua på Heart og Gold og drikker "Look, I'm up to here with cool, OK? I am so amazingly cool you could keep a side of meat in me for a month. I am so hip, I have difficulty seeing over my pelvis. Now, will you move before I blow it?" "Computer, if you don't open that exit hatch this moment, I shall go straight to your major data banks with a very large axe and give you a reprogramming you'll never forget, is that clear?" "It's not a question of whose habitat it is, it's a question of how hard you hit it. " "Don't try to out-weird me. I get stranger things free with my breakfast cereal." "So this is it. We're going to die.""Yes...except...No! Wait a minute, what's this switch?" "What? Where?" "No, I was only fooling. We are going to die after all." Og favoritten min, på norsk fordi det er den utgaven jeg har nærmest: Det forbløffet ham enda mer at han. like etter å ha blitt tildelt det galaktiske instituttets pris for ekstreme individuelle ferdigheter ble lynsjet av en rasende mobb respektable fysikere som omsider hadde skjønt at det eneste de ikke kunne tåle var en slik jævla smarting Lenke til kommentar
.com Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) QUOTE I am the main Dish of the Day. May I interest you in parts of my body? QUOTE If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now. :!: Zaphod: "jeg takler det ikke," sa han mørkt, og sendte ned en tredje drink for å finne ut hvorfor ikke drink nummer to hadde rapportert om tilstanden til drink nummer en. han skjelte usikkert bort på begge utgavene av henne og valgte den til høyre. han helte innpå enda en drink; planen var at den skulle ta igjen den forrige, og forene krefter med den for å få nummer to til å ta seg sammen. deretter skulle alle tre lete etter nummer en for å snakke den til rette. han var litt usikker på om den fjerde drinken hadde skjønt alt dette, så han sendte ned en femte for å utdype planen, og en sjette som moralsk støtte. :!: :!: den er noe av det beste jeg har lest, noe lang, men konge!! Endret 2. august 2005 av .com Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Zaphod: "jeg takler det ikke," sa han mørkt, og sendte ned en tredje drink for å finne ut hvorfor ikke drink nummer to hadde rapportert om tilstanden til drink nummer en. han skjelte usikkert bort på begge utgavene av henne og valgte den til høyre. han helte innpå enda en drink; planen var at den skulle ta igjen den forrige, og forene krefter med den for å få nummer to til å ta seg sammen. deretter skulle alle tre lete etter nummer en for å snakke den til rette. han var litt usikker på om den fjerde drinken hadde skjønt alt dette, så han sendte ned en femte for å utdype planen, og en sjette som moralsk støtte. :!: :!: den er noe av det beste jeg har lest, noe lang, men konge!! Helt genialt! Hvorfor ble han aldri Sir Douglas Adams? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ikke si meg at dere leser den norske versjonen av boka? Lenke til kommentar
.com Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 hvem vet, han burde blitt det Lenke til kommentar
.com Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 jupp, er 14 og ikke veldig sterk i engelsk Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Da foreslår jeg at du tar stykkvis av den engelske versjonen. Ikke bare er det den beste måten å mestre språket på, men du får også nyte verdens beste bok slik den SKAL nytes. Altså uten banale oversettelser og "shortage of words". Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Da foreslår jeg at du tar stykkvis av den engelske versjonen. Ikke bare er det den beste måten å mestre språket på, men du får også nyte verdens beste bok slik den SKAL nytes. Altså uten banale oversettelser og "shortage of words". Er enig der, jeg har lest det meste på norsk og alt på engelsk. Den engelske versjonen er definitivt bedre. Men nå skal det sies at boka er bra nok til å lese mange ganger, så om du først leser den ferdig på norsk, og så leser den på engelsk når du føler at du er klar for det så fungerer det også bra. Lenke til kommentar
.com Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 bare skaffe en god ordbok så jeg skjønner den siste tredjedelen av ordene... Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 "You know," said Arthur, "it's at times like this, when I'm trapped in a Vogon airlock with a man from Betelgeuse, and about to die from asphyxiation in deep space that I really wish I'd listened to what my mother told me when I was young." "Why, what did she tell you?"..."I don't know, I didn't listen." Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Arthur: "Charming man, I wish I had a daughter so I could forbid her to marry one ..." Ford: You wouldn't need to, they've got as much sex appeal as a road accident." Endret 2. august 2005 av Dingot0m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå