Misantropen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Ikke kjøp Steelpad S&S! Den har et forferdelig grovt mønster og virker billig. Følte den nærmest gnagde opp museføttene og gav en upresis følelse. Den ble testet i ca 20 minutter før jeg ikke orket mer og returnerte den. Takk og pris for angrefristen! Jeg har brukt fUnc 1030 ca halvannet år, den fine siden vel og merke (den grove er forferdelig å bruke med en Razer DB). Men den blir slitt etter en stund, er ikke spesielt stor, har en gummikant som er litt irriterende og ikke minst merker du alt for lett støvkorn, hårstrå o.l. som skraper mellom museføttene og overflaten. Jeg kommer neppe til å kjøpe den igjen. Lånte også en IceMat til test. Den holdt jeg ut med i 10min ca. Den var for høy, for hard i kantene (ikke noe for håndleddet m.a.o.), støy / skraping / friksjoen på den gjorde at jeg fikk gåsehud. Kald er den også (hallo, det er jo glass!). Prøvde smøre den med "speed fix", men da ble den så "glossy" at den optiske mus-sensoren ikke virket. Så kjøpte jeg en QPad XXXL (eller Low Sense som den heter). Den "tykke" utgaven (4mm er ikke så mye). Ypperlig musematte, bortsett fra at den er alt for stor for mitt skrivebord og mitt bruk. Brukte vel ca halve arealet på den til daglig bruk (=spill og dill). Hadde heldigvis en kamerat som hadde kjøpt XXL (MidSense) som er litt mindere, og vi byttet. Vi ble begge lykkelige etter den byttehandelen. Men av en eller annen grunn har jeg nå endt opp med QPad MidSense: thin. Ja den er virkelig supertynn, litt over 1mm, men skal du ha denne bør du ha et veldig flatt og glatt skrivebord, siden alle ujevnheter under merkes. Men da er den til gjengjeld topp! Edit: Har brukt både Razer DB og MX518 på disse... Endret 9. august 2005 av Krapfoss Lenke til kommentar
Simi Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har hatt S&S lenge å følte den funket ekstremt bra. Den er glatt, stor, presis osv. Hadde tidligere func1030, og jeg ble mye mer førnøyd med S&S. Den funker ypperlig til forskjellige fps spill, f.eks. CS, BF2, Q3, UT2004 osv. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 kan sterkt anbefale Q-PAD GAMING MUSEMATTE!!! den er støyløs med originalskatene. musa glir innmari bra. link:Q-Pad gaming Jeg også. Synes den er genial. Passe friksjon, bra størrelse, hehaglig og presis. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Steelpad S&S er omtrent like grov i mønsteret som sandpapir nr 35. Det sier seg selv at presisjonen da blir dårlig når den optiske sensoren på musa må prøve å lese en flate som er like jevn som Grand Canyon. Folk som hevder Steelpad S&S er bra mistenker jeg for: -Ikke ha prøvd så veldig mange andre musmatter -Gjerne vil forsvare (det dumme) kjøpet sitt -Ikke hadde vett på å returnere den, men gi f... og tenke "denne funker greit nok" -Blitt lurt av en venn som oppfyller punktene over Lot faktisk samboern min prøve S&S-matta jeg hadde hjemme. Hun sa: "Æsj, den var ekkel". Hun har brukt fUnck 1030 og Qpad til sammenligning. :!: Men mitt beste tips er: prøv selv før du kjøper! Endret 12. august 2005 av Krapfoss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå