andrvas Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Litt offtopic: Ser ut til at ITavisen har vært så heldige å fått prøve Oblivion i Amsterdam. Ser lovendes ut etter hva de skriver . Ethvert spill som får oss til å glemme verden rundt fullstendig, til tross for en kaotisk og bråkete messehall rundt oss, får et pluss i vår bok. Vi er sikre på at Oblivion blir en magisk opplevelse, og ser virkelig frem til å spille fullversjonen. Lenke til kommentar
PuppetMastern Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Xbox360 versjonen sliter med frameraten til tider...hvorfor er jeg ikke overrasket? Blir vel og kjøpe seg splitter ny pc til dette spillet istedet tenker jeg Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Xbox360 versjonen sliter ikke med framerate. Grunnen til at det ser sånn ut på demoen er fordi koden ikke hadde blitt tweaka enda. Det er jo over et halvt år siden jo! Da hadde de ikke kommet til finpuss-stadiet enda. Frameraten var et seriøst problem hos dem for en stund siden på både pc og konsoll, men nå er det fint! Du ser det om du ser på videoene fra X05-messen. Der ser det megaglatt ut! Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Xbox360 versjonen sliter ikke med framerate. Grunnen til at det ser sånn ut på demoen er fordi koden ikke hadde blitt tweaka enda. Det er jo over et halvt år siden jo! Da hadde de ikke kommet til finpuss-stadiet enda. Frameraten var et seriøst problem hos dem for en stund siden på både pc og konsoll, men nå er det fint! Du ser det om du ser på videoene fra X05-messen. Der ser det megaglatt ut! ITavisen kommenterte framerate-problemer på X05-demoen. Men det er vel som du sier, de fikser det vel. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Edit. Med tanke på det siste bekymrer det meg litt at de fleste bilder viser ganske så tomme landskap..men sikkert bare fordi det er grafikken som er beste "lokkemat" når det gjelder å spre bildene til flest folk.. Tomme landskap? Hvordan da? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Nevnte Itavisen lav framerate på X05 demoen? Hmm, så merkelig for jeg så selv videoer fra X05 og det så glatt ut som smør. Hadde skjønt det om det var E3-demoen de siktet til for der var det veldig tydelige problemer, men jeg så ingenting på X05 videoene. Sikkert bare jeg som ikke er kresen! ^_^ Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Nevnte Itavisen lav framerate på X05 demoen? Hmm, så merkelig for jeg så selv videoer fra X05 og det så glatt ut som smør. Hadde skjønt det om det var E3-demoen de siktet til for der var det veldig tydelige problemer, men jeg så ingenting på X05 videoene. Sikkert bare jeg som ikke er kresen! ^_^ Etter å ha dødd merket vi at 45 minutter hadde passert som et lite øyeblikk, og vi ble fullstendig sugd inn i Oblivions verden. Det til tross for en del åpenbare framerate-problemer, som vi håper blir løst til lanseringen. Men dette tenker jeg kun er på visse områder med MYE effekter, og mest sannsynlig tweaker de spillet enda. EDIT: Hvor fikk du X05-filmer fra, forresten? (Eneste jeg har sett er drålige shakycam-videoer... ) Endret 11. oktober 2005 av Hawko Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 ser veldig interesant ut, kommer nok til å kjøpe det til X360n ja Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Peiling på når det kommer ut? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Peiling på når det kommer ut? En eller annen gang i løpet av månedsskifte november/desember sannsynligvis. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Leste akkurat på det offisielle forumet at spillet har blitt utsatt! Til 5. Desember! Det står ingenting om det på front-siden, men det hadde ikke forundret meg for Microsoft var så treige med gi utviklerne det siste development kitet. De må sikkert optimalisere koden enda mer regner jeg med for framerate-problemer er ikke noe noen vil ha! Håper bare de fikser animasjonene mer og helst legger på en såkalt "flex-plugin" som gjør at klær og hår osv blir simulert som fysikk. På den måten vil vi kunne se hår og klær blafre i vinden osv! Det er vistnok heller ikke vanskelig å legge på idet hele tatt, bare motoren støtter det tar det vistnok ikke mer enn 5-10 minutter per objekt. Greit nok, gang det med flere tusen så tar det lenger tid, men uansett! Hadde vært sjef! Btw: Vet ikke helt om jeg liker det nye designet på forumet.. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Håper bare de fikser animasjonene mer og helst legger på en såkalt "flex-plugin" som gjør at klær og hår osv blir simulert som fysikk. På den måten vil vi kunne se hår og klær blafre i vinden osv! Det er vistnok heller ikke vanskelig å legge på idet hele tatt, bare motoren støtter det tar det vistnok ikke mer enn 5-10 minutter per objekt. Greit nok, gang det med flere tusen så tar det lenger tid, men uansett! Hadde vært sjef! 5000750[/snapback] Noe slikt som i Myst V? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Leste akkurat på det offisielle forumet at spillet har blitt utsatt! Til 5. Desember! 5000750[/snapback] Hmm, er det blitt bekreftet av devsene? Eller bare spekulasjoner? Utrolig synd isåfall. EDIT: Har du link til forumposten på ES forumene? Er selv medlem Endret 13. oktober 2005 av andrvas Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Håper bare de fikser animasjonene mer og helst legger på en såkalt "flex-plugin" som gjør at klær og hår osv blir simulert som fysikk. På den måten vil vi kunne se hår og klær blafre i vinden osv! Det er vistnok heller ikke vanskelig å legge på idet hele tatt, bare motoren støtter det tar det vistnok ikke mer enn 5-10 minutter per objekt. Greit nok, gang det med flere tusen så tar det lenger tid, men uansett! Hadde vært sjef! 5000750[/snapback] Noe slikt som i Myst V? 5000771[/snapback] Har aldri spilt Myst V så jeg aner ikke, men om mange andre utviklere bruker de metodene må da Bethesda av alle greie det vel? Til og med modderne på det offisielle forumet hadde masse peiling på det og hadde selv gjort det uten problemer. *håpe håpe* Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Noe slikt som i Myst V? 5000771[/snapback] Meget pen blafring av klærne der. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Masse nye screens: link Sjekk spesielt ut dama på screenshot nr 6 UPDATE: Bildene er tatt fra en PC, med "alt" av settings på max, men ag.ru hadde ikke tilgang til mer en 3 sliders hvor man kunne stille på grafikken (oppløsning var forøvrig 1024x768). AA og AF er også deaktivert. PC'en de benyttet hadde en P4 på 3.6GHz, 2GB RAM og et GeForce 6800 256MB. Merk også at dette var for en liten stund siden, Bethesda har sannsynligvis fått god tid til å optimalisere kode og legge til mer grafikk innstillinger. Så tror ikke det er noen grunn til bekymring Endret 16. oktober 2005 av andrvas Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Masse screens! YAY! De var dog av forskjellige typer kvalitet, men det er jo så. Jeg fikk inntrykket av at de fleste var fra XB360, grunnet størrelsen på fonten, men grafikken sier jo noe helt annet... (Vi vil vel ikke ha Framerate-problemer OG elendig grafikk, vil vi vel? Jeg stoler på andrvas utsagn jeg da. ) Dama på screnshot 6 får mye oppmerksomhet, merkelig nok. Hun var ikke pen heller Spørsmålet er da: Hvor er det disse russiske folka får bildene fra? Kan de magi eller noe sånt? EDIT: Argonian var litt.... merkelig... Ser ut som en mus... heh... Endret 15. oktober 2005 av Hawko Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Herlig med nye bilder. Disse ser unektelig bra ut, selv om det er tydelig at de mangler både AA og lys og skygge. Teksturene ser utvannet og dårlige ut noen plasser, og på mange av bildene mangler det effekter som man tydelig ser i videoene som er sluppet. Jeg tror at desse enten er fra et tidlig stadium, eller at de er tatt uten noen form for avanserte effekter. Jeg heller mest mot det første alternative fordi mange ting, slik som modeller og teksturer ser ut som om de er uferdige, eller bare som en midlertidig resurs. Spillet ser uansett fantastisk ut, og jeg tviler ikke på at dette blir nok en verdig slager i TES serien. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det generelle innholdet i bildene er bra, men jeg er utrolig skeptisk til denne ag.ru siden. Jeg avventer til Oblivion devs kommenterer disse bildene, siden artikkelen visstnok sier at dette er høyeste performance på en high end maskin, men alle kan jo se at det ikke er tilfellet. For å si det mildt ser jo kvaliteten på enkelte av bildene ut som gode gamle Street Legal *grøss*! Disse bildene er tydeligvis lekket, men at de i det hele tatt er postet på en spillside, tyder på en slags hevn fra ag.ru p.g.a. tvisten med Bethesda. Time will tell. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Synest dei nye bileta var fine, eg, sjølv om eg ser at der manglar AA når eg bles det opp til full skjerm. Ikkje noko stor sak, synest det var pent likevel, og eg reknar med at når eg kjøper meg splitter ny spel-PC for å spele dette og Gothic 3, so kjem eg til å kunne ha på både AA og andre effektar. Og som XDamage sa, innhaldet i bileta er bra. Ser ut som om der er ei stor og spennande verd å utforske, og at grensesnittet til er forbetra mykje i høve til Morrowind. Kay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå