Simen1 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg tror vi har to forskjellige meninger om hva "aggressive priser" betyr, men Ja, jeg synes AMD ikke er det billig-alternativet de en gang var. Jeg husker jeg kjøpte den 4. raskeste CPU'en deres (Athlon 1GHz) for under tusenlappen en gang i tida. Og den populære Athlon XP 1800+ for ca samme pris (Da 2100+ var det råeste.) Nå får man jo ikke noen AMD CPU selv i mellom-serien Athlon64 til den prisen. Og den 4. dyreste (desktop-CPU'en) koster jo over 6.000 kr. Altså langt høyere enn de gamle toppmodellene kostet før i tida. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Synd at Intel ikke senker prisene på Pentium 4, D og EE prossesorene Vel når det gjelder D serien var vel disse i utgangspunktet priset såpass lavt at det neppe var noen grunn å sette de ytterligere mere ned en den billigste der er vel fortsatt ca 1000 kr billigere enn en X2 3800. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Snekker`n: Ta med i betraktning at hovedkort som støtter P4-D koster betraktelig mer enn de som støtter X2. Dermed krymper prisforskjellen en del. En annen ting er at Intel lager så uoppgraderbare brikkesett at nærmest ingen har hovedkort fra før som støtter P4-D. Det er derimot ganske mange som har hovedkort fra før som støtter X2. For denne gruppen blir prisen for anskaffelse av dobbeltkjerne ennå lavere. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Ser ut som Sokkel 754 er totalt gitt til Sempron serien nå. Det er litt trist å se at det er så lite cache på disse. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jasså.. Pentium M 740 skal koste like mye som 725?! De er ikke litt redd for at de skal ødelegge markedet for 725 tro? Lukter vi utfasing av enkelte modeller? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Ser ut som Sokkel 754 er totalt gitt til Sempron serien nå. Det er litt trist å se at det er så lite cache på disse. Vel, Halv cache -> ca Halv pris -> IKKE halv ytelse. Jeg synes de gir valutta for pengene dersom man ikke trenger noe mer ytelse. Halv cache gir faktisk ikke så veldig merkbar nedgang i ytelsen, men det er mye billigere å produsere for AMD og koster veldig lite for oss forbrukere. Selv utgaven med 128kiB L2 cache yter faktisk OK jevnt over. Jeg kunne fint anbefalt en slik til f.eks mora mi, eller til jobb-PC for en rekke folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå