Howard Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Både AMD og Intel har gjennomført priskutt på en rekke av sine prosessorer. Her får du en oversikt over de nye prisene. Les mer Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Synd at Intel ikke senker prisene på Pentium 4, D og EE prossesorene Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ingen nedgang på Turion? Hvilken er forresten den beste Turion baserte maskina til ca 10k nå for tiden? (helst XP og NAV inkludert i prisen) Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ingen nedgang på Turion? Hvilken er forresten den beste Turion baserte maskina til ca 10k nå for tiden? (helst XP og NAV inkludert i prisen) [OFFTOPIC] Bruker folk på forumet her NAV enda? Er ikke det en av de mest cpuslukende antivirusverktøyene som er for tiden? Trodde det var en del gratis antivirusvertøy der ute som var bedre? [/OFFTOPIC] Jeg savner også prisreduksjon på P4 561 og 571. Det hadde vært noe. Hadde gladelig betalt 2-3 tusen for en av de nevnte. Prisene i dag er for høye i forhold til ytelsen man får. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ingen nedgang på Turion? Hvilken er forresten den beste Turion baserte maskina til ca 10k nå for tiden? (helst XP og NAV inkludert i prisen) Er nedgang på de kraftigste Turion'ene. Se 6. juli prisene opp mot dagens priser. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor AMD senker prisene på de kraftigste CPUene sine, skulle tro at de kunne skumme litt fløte av melken her... eller hva det nå er uttrykket sier Lenke til kommentar
mamba Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Kommer dette til å gjelde i norge også? Synes for meg at de skal tyne hver krone ut av forbrukerne her til lands, selv på utgåtte modeller. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 damn. og jeg som akkurat har bestilt laptop med 740 var ikke den største nedsettingen i pris da.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Kommer dette til å gjelde i norge også? Synes for meg at de skal tyne hver krone ut av forbrukerne her til lands, selv på utgåtte modeller. Dette er utsalgsprisene fra AMD. Normalt følger prisene her hjemme etter, men det tar vel et par uker før nettbutikkene får inn nye beholdninger og prisene dermed synker. Men man må jo legge til moms, frakt så man kan ofte gange dollarprisen med ca 8 for å få norsk pris. Ellers var det som forventet for X2-serien. 4200 og 4600 ser ut til å ha vært upopulære i forhold til 4400 og 4800. Dermed settes 4200 og 4600 mer ned i pris enn de andre. Prisene på Athlon64 2800+/3000+/3200+ står derimot uhyggelig i ro. Det er vel en del av strategien for å øke inntjeningen. Pentium M har fått store priskutt. Regner med Turion følger etter selv om det ikke står i artikkelen. Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Prisen på en AMD 4000+ har allerede sunket 500,- Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Liker å se at Pentium M settes kraftig ned. Når man ser på enkeltkjerne cpus er dette det eneste som kan ta opp kampen med AMD, en kamp som hos overklokkerne klart faller til fordel Intel. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Prisnedgang er jo alltid bra, men hadde vel ikke så mye annet spennde å bidra med til denne tråden . Bra det er litt nedgang på X2 ihvertfall. Får se om det blir en X2 på meg i høst. AtW Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jepp. Liker det jeg ser. Ikke akkurat rart at det var 4400 som gikk ned minst av X2-prosessorene, men litt er bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Bra med lavere priser. Det tar vel en stund før norske butikker senker prisene tilsvarende, men om prisene hos AMD/Intel hadde steget, så hadde nettbutikkene gjort det umiddelbart. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Kommer dette til å gjelde i norge også? Synes for meg at de skal tyne hver krone ut av forbrukerne her til lands, selv på utgåtte modeller. Netshop senket prisene allerede i går, så ja det skjer her på berget også AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED kr 2 095,00 AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED kr 2 450,00 AMD Athlon 64 4000+ 2.4 Ghz BOXED kr 3 495,00 http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...=30&g1=5&g2=268 Endret 2. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Bra dem senker. Har fortsatt ikke råd Endret 2. august 2005 av FirstPrice Lenke til kommentar
tbend Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Fyfan nå fikk jeg lyst på Dothan Noen som vil ha en villig 4Ghz Prescott? Endret 2. august 2005 av tbend Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Fyfan nå fikk jeg lyst på Dothan Noen som vil ha en villig 4Ghz Prescott? hehe, hva er utgangspunktet til cpuen da? alt fra P4 540 og under kan du få beholde selv, men alt over dette kan slenges etter meg! Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jasså.. Pentium M 740 skal koste like mye som 725?! De er ikke litt redd for at de skal ødelegge markedet for 725 tro? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er det bare meg eller har AMD mindre agressive priser for tiden? Husker for noen år siden da AMD var 30% billigere enn Intel på samme ytelse. Nå for tiden virker det som det er liten forskjell på AMD og Intel når det gjelder pris/ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå