Gå til innhold

1/2 Eller 3/8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beskriver dimensjonene på nipplene på blokker etc. Danger Den har både 1/2" og 3/8" dimensjoner, hvor eneste forskjellen er nipplene, mens blokkene og kanalene er helt like. Så jeg skulle tro at motstanden blir like stor, og at det da har lite å si om du velger 3/8" eller 1/2"

Men det er bare hva jeg tror :smile:

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med å sette opp et forslag på hva jeg skal bestille fra netconnection.

Det eneste jeg vet er at jeg skal ha Maze 3 og Black Ice Exrteme.

bør jeg velge Aqua bee eller Eheim 1048.

Og en liten ting til Eheim pumpa har 3/8 tilkobling er det best da og velge resten av komponentene med 3/8 eller finnes det en vergang jeg bør kjøpe (skal etter hvert gå over til komplett vannkjøling (chipset,vga osv)

Så hva er det dere annbefaler 3/8 eller 1/2

Takker nok en gang for alle seriøse svar :smile:

(Ps ikke kjøp epox 4g4a+ den suger big time!!!!)

Lenke til kommentar

Gå for Aquabee pumpa. Jeg bruker Aquabee UP1000 og har lest mye bra om den her på forumet. Den er veldig stillegående og kraftigere enn Eheimen.

Og for all del gå for silikonslanger. Mye enklere å montere i kabinettet fordi de er mye mer fleksible.

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med å sette opp et forslag på hva jeg skal bestille fra netconnection.

Det eneste jeg vet er at jeg skal ha Maze 3 og Black Ice Exrteme.

bør jeg velge Aqua bee eller Eheim 1048.

Og en liten ting til Eheim pumpa har 3/8 tilkobling er det best da og velge resten av komponentene med 3/8 eller finnes det en vergang jeg bør kjøpe (skal etter hvert gå over til komplett vannkjøling (chipset,vga osv)

Så hva er det dere annbefaler 3/8 eller 1/2

Takker nok en gang for alle seriøse svar :smile:

(Ps ikke kjøp epox 4g4a+ den suger big time!!!!)

Lenke til kommentar

Aqua Bee UP1000 Vannpumpe

Danger Den Maze 3 1/2"

HW-Labs Black Ice Extreme

WaterWetter

Vanntank i plexiglass

Slangeklemmer i plast for silikon 8STK

Silikonslanger i diameter 1/2" 1,5 METER

Omtrent samme oppsett som meg :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-03 21:19, King_mephisto skrev:

Ikke no chipset cooler? GPU cooler?

tester har vist at 1/2 er rundt 5%bedre enn 3/8

Tviler litt på dette utsagnet! Men har du linker til noen tester som kan bevise det, så gir jeg meg. Men til dess.....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-04 00:55, Hooligan skrev:

gutta på Netconnection mener også at 1/2 er bedere en 3/8!!!

De sa også at 3/8 mer eller mindre ville falle bort snart.... :smile:

Det kan jeg ikke begripe! Har kjørt tester med _betydelig_ redusert flow gjennom systemet ved at jeg monterte en restriktor på 2,5-3mm i mitt 3/8" system, og dette ga praktisk talt ingen forskjell!

Uten dermed å påstå at jeg har rett, men jeg kan egentlig ikke se gevinsten ved å gå opp fra 3/8" til 1/2".

Kunne vært interessant å få konkretisert dette, har noen en link til en test?

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-08-04 11:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-04 00:20, Skrue skrev:

Quote:

Den 2002-08-03 21:19, King_mephisto skrev:

Ikke no chipset cooler? GPU cooler?

tester har vist at 1/2 er rundt 5%bedre enn 3/8

Tviler litt på dette utsagnet! Men har du linker til noen tester som kan bevise det, så gir jeg meg. Men til dess.....

Det er 1000000%sant!!!! Jeg leste det i en artikkel hos tomshardware! Men står ikke logg boka siden jeg bruker opera som bare husker i noen dager!!!

Jeg har lett febrilsk i 2 timer men finner den ikke!!! HJELP MEG!!! Jeg tror jeg fant den i enten en koolance artikkel eller vapochill!!! Men kan hende var en artikkel om vannkjøling generelt, dangerden, swiftech!!! ARGH DETTE GÅR MEG PÅ NERVENE!!!!

Lenke til kommentar

ok en liten misforsåelse mellom meg og gutta på netconnection.

De de mente var at flere og flere radiatorer kommer med 1/2 koblinger så derfor er dette mer populært :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Hooligan på 2002-08-04 01:53 ]

Lenke til kommentar

ps du minner meg om en kompis/bestevenn som legger sjela si på alt det han mener eller han "vet" er rett

(vi ender nesten alltid opp med blåveiser/skrubbsår etter en liten diskusjon i helgene der alkohol selfølgelig er med i bildet... :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...