Bonatini Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hei har nettop bygd meg ny pc og når jeg slo på var allt i skønneste orden. Men jeg la merke til at CPU vifta sluttet å gå etter noen sekunder. Jeg fikk da fnatt og skrudde av. Det jeg kan tenke meg er at, vifta slår seg av når den ikke har behov for å kjøle. Eller hva tror dere? Det er foresten snakk om en AMD Venice 3200+ BOXED. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Enkelte hk har jo den funksjonen at viften kan stoppe helt, men du bør kanskje sjekke hva temperaturen på cpu er før du tar det for gitt. Dette kan du enten se i bios eller medfølgende overvåkningsprogram fra hk produsent, evnt med Everest eller annet tredjeparts software. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hvis du får kjøpt deg en overgang som denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PA Eller om du vil opperere på egenhånd Svart/Gul til de 2 ledningene på vifta. Men hvis du kjøper den ovegangen så må du kanskje slå av CPU Fan warning så den ikke registrerer så den tror at den ikke er tilkoplet. Lenke til kommentar
moiself Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Har en kamerat som hadde det problemet der... han skjønte ikke hvorfor vifta stoppa å trudde noe var galt... Men vifta er bare av fordi temperaturen er så lav at vifta ikke trenger å kjøre,,, men så fort temperaturen stiger så starter vifta igjen! Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Ser at det samme skjer med meg, men har aldri helt forstått hva som skjer. Og av og til må man gi den et dytt, men dette skjer bare første gangen etter jeg har hatt strømmen av på PSU. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hvis du får kjøpt deg en overgang som denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PAEller om du vil opperere på egenhånd Svart/Gul til de 2 ledningene på vifta. Men hvis du kjøper den ovegangen så må du kanskje slå av CPU Fan warning så den ikke registrerer så den tror at den ikke er tilkoplet. Så hvis man bruker en sånn, vil vifta gå på full blås hele tida? Er det mulig å bruke lignende på Gpu-vifte? Lenke til kommentar
Bonatini Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Har en kamerat som hadde det problemet der... han skjønte ikke hvorfor vifta stoppa å trudde noe var galt...Men vifta er bare av fordi temperaturen er så lav at vifta ikke trenger å kjøre,,, men så fort temperaturen stiger så starter vifta igjen! Takker, det var det jeg ville høre. Altså ikke noe å bekymre seg over da Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det er ikke sikkert at alle HK støtter det, så jeg ville fulgt litt med... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Dukan jo gå inn i bios og slå av temperaturstyring av cpu-vifte. Hvis den stopper da er det noe galt. Forøvrig hører denne hjemme i luftkjøling-kategorien under overklokking,se sticky Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 hehe samme skjedde med meg men det var en p4 Prescott 3ghz, det var ikke så mye annet å gjøre da, enn å kjøpe ny Lenke til kommentar
Boee Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 du kan og bruke TeermalTake Fanless103 hw.no link med mindre bris skal den virke utmerket(har bestilt en selv) Lenke til kommentar
Djenga Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Opplever det samme. Cpu viften går rundt i noen få sekunder også stopper den til Windows er loaded også går viften igjen. Det er "vanlig" hos meg. Temperaturen er normal, ca 30 C. Ingenting å være bekymret. Vifta går igjen når cpu'en blir varm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå