Kimble Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Så kan man spørre seg om hvorfor man ikke tar utgangspunkt i IE når man lager standarden? Det hadde vært mest logisk(som i praktisk) at standarden ligger så tett som mulig opp mot det som faktisk er standarden, enten man liker det eller ikke. Det er litt selvmotsigende å kalle noe for en standard, som slett ikke er en standard. Poenget mitt er at W3C ofte fremstår som litt virkelighetsfjerne. Standarden ble vel satt før IE kom ordentlig i gang. Det er klart Microsoft ikke har noe å tjene på å lage IE slik at den følger standarder, snarer tvert i mot. Når de har 90% av markedet kan de sabbotere standarder akkurat som de vil. Det gjør at andre aktører sitter igjen med følgende valg: Følger fastsatte standarder eller følge IE (og i realiteten gi Microsoft all makt når det gjelder all utvikling av web i fremtiden.). Syns derfor det er litt viktig å sette fokus på at det er W3 som utformer standarden og ikke Microsoft. Men selvfølgelig må jeg si meg enig i at det faktisk er Microsoft som har stått for utforming av "standarden" de siste årene. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hva om Microsoft hadde laget en perfekt, rask, stabil nettleser med alle nyttige funksjoner og optimale løsninger og støtte for både korrekt og ukorrekt kode... Da hadde de beholdt sine 90% med fornøyde kunder, og protest-kundene kunne ha brukt andre lesere som kunne perfeksjoneres til IEs nivå i løpet av ganske kort tid... Hvor har dere det fra at Microsoft tjener på å lage en dårlig nettleser, i det store og hele? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Da hadde de beholdt sine 90% med fornøyde kunder, og protest-kundene kunne ha brukt andre lesere som kunne perfeksjoneres til IEs nivå i løpet av ganske kort tid... Det er vel sånn det i prinsippet er idag. Det overveiende flertallet av IE-brukere synes den funker bra. Og selv blant de som er klar over at det finnes alternativer så er det mange som ikke ser noe poeng i å bytte, noen ser fordeler ved å bytte, og atter andre bytter bare på trass. Endret 4. august 2005 av Shimano Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Da hadde de beholdt sine 90% med fornøyde kunder, og protest-kundene kunne ha brukt andre lesere som kunne perfeksjoneres til IEs nivå i løpet av ganske kort tid... Det er vel sånn det i prinsippet er idag. Det overveiende flertallet av IE-brukere synes den funker bra. Og selv blant de som er klar over at det finnes alternativer så er det mange som ikke ser noe poeng i å bytte, noen ser fordeler ved å bytte, og atter andre bytter bare på trass. Jeg tror nok mange rett og slett ikke har satt seg inn i alternativene engang, og da blir de ved det gamle vante. AtW Lenke til kommentar
StianK Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg tror nok mange rett og slett ikke har satt seg inn i alternativene engang, og da blir de ved det gamle vante. AtW Man kan da egentlig ikke skylde på brukerene, de er egentlig bare uskyldige offre for politikk, programkode og markedsføring(eller mangelen på nevnte ting)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå