Gå til innhold

Process som heter telcom.exe <-- virus?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har plutselig fått en merkelig process som heter telcom.exe som er lagt inn 3 steder i configsys. Denne prosessen hindrer min internet til å fungere, og gjør hele pcen min veldig ustabil. Det går ikke ann å fjerne den fra msconfig, for den dukker opp igjen. Nå er det 3 versjoner av den der. Jeg må manuelt stenge den fra prosesser for å få internet til å fungere. Prøvd å google etter den, men fant kun 2 sider med ikke relatert informasjon.

Jeg har kjørt panda antivirus, den fant ingenting. Så jeg sitter å klør meg i hodet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Litt vrient å måtte slette den manuelt for å få ting til å fungere hver eneste gang.

Håper på litt hjelp og klarhet.

Shervin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde med adaware og spybot men ingen av de la merke til filen. Til slutt måtte jeg formatere pcen for å få den til å forsvinne. Den hadde lagt seg inn i windows/system32 katalogen. Hvordan kan jeg poste en HijackThis-logg(sig) ?

Lenke til kommentar
Du vet at det går an å slette filer du ikke vil ha?

Ctrl+shift+esc, velg telecom.exe, avslutt prosess, slett C:\windows\system32\telecom.exe

evt. fjern \software\microsoft\windows\current version\run\[telecom.exe] i registry

Takk for tipset! Visste alt utenom registry greia.

Lenke til kommentar
Du vet at det går an å slette filer du ikke vil ha?

Ctrl+shift+esc, velg telecom.exe, avslutt prosess, slett C:\windows\system32\telecom.exe

evt. fjern \software\microsoft\windows\current version\run\[telecom.exe] i registry

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...