TaCune Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hei. Jeg har et problem med min PC. Jeg har kjøpt på deler og byttet og formatert, opp til flere ganger. Men fortsatt mener Windows XP at det er noen drivere som kresjer. Men alt jeg har gjort er og instalere på orginal drivere og andre ganger helt nye drivere lastet ned fra produsentene. Men XP gir seg ikke, og pcn fortsetter og havne i blå skjerm (har slått av restart automatisk) feil koden er "en hau med nuller"x00001 eller x000000 Dette er hva min pc inneholder for tiden: MSI: KT880 delta (oppgradet BIOS fra 1,1 til 1,9) CPU: Athlon XP 3200 2.2GHz Socket A 400FSB 512Kb Tray Barton 3x 512 acer DDR PC 3200 RADEON 9800 pro 128 IDE1: MAXTOR 120GB(master+OS) WD200gb(slave) IDE2: NEO4xDVD brenner(master) Aopen 52x brenner(slave) RAID.kontroler:WD 200GB (master) SAMSUNG 200GB (slave) OS: Windows XP pro (sp2) CPUen ligger på tempraturer på 40-50 grader ca. og resten lit under rom temp. alt blir kjøt ned med 8 vifter. som er koblet til Hovedkortet og strømforsyningen. den er foresten på 450Watt og er fra chefftech. PCn har ikke mer enn 2 dager uptime, da er jeg drit heldig om den har klart d før den kresjer. det er ikke altid det er avhengi av hvor mye den blir utsatt for arbeid, men noen ganger kresjer det sammen om den for mye og gjøre, har byttet hoved kort 2 ganger fra MSI (KTV et eller annet, og Aopen 900-max) der Aopen bare var der den fikk mest feil på. Jeg har mine mistanker om det kansje kan være for liten størmforsyning, eller om det er et av ramene som ikke passer, får på en av de 3 brikene står det Class 2,5 og ikke Class 3 som på de 2 andre. Noen som anner hva som kan vere feil her ? jeg har stresset i nesten 1 år nå uten og finne utav noe Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hvilke drivere er det som ikke fungerer da? Kanskje enkelere om man visste hvilken del de var for Lenke til kommentar
TaCune Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 hum, det har hent en gang jeg har sluppet og instalere noen driver, det eneste jeg prøvde på var å laste ned oppdateringene til Windows før jeg fortsatte med driverene til Chipset osv (til skjermkort, og resten av det innebyggde til hovedkortene) men jeg komm bare halveis med ned lastingen av oppdateringene til XP før hele pcn restartet seg, og da var det ikke noen drivere som var instalert... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Du har prøvd å bytte hovedkort? Du kan prøve å bytte RAM og kanskje CPU også. Egentlig bare for å vere helt 110 % sikker burde du prøve å bytte alt og eventuelt teste komponenter i en maskin som fungerer som den skal. Bruker som regel å finne feilen da edit: Har du forresten prøvd med en annen windows xp versjon eller en helt annen windows versjon? Endret 2. august 2005 av Equerm Lenke til kommentar
TaCune Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Ja, jeg tenker på det samme jeg også, men som jeg skrev helt opperst, har jo hatt 2 andre hovedkort også, men samme feil har skjed, har også prøvd og kjøre alt på kun 1 ram brike, det eneste jeg ikke har prøvd er og kjøre på en annen CPU, men det er vel ganske liten sanynlighet for at det skal være CPUen? Lenke til kommentar
TaCune Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 oi... så ikke editen din... Jeg tenkte jeg skule prøve win98 og se, holder på og laste den ned, går bare lit treikt:( Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ja, jeg tenker på det samme jeg også, men som jeg skrev helt opperst, har jo hatt 2 andre hovedkort også, men samme feil har skjed, har også prøvd og kjøre alt på kun 1 ram brike, det eneste jeg ikke har prøvd er og kjøre på en annen CPU, men det er vel ganske liten sanynlighet for at det skal være CPUen? Er vel ikke helt normalt at det er CPU det er noe galt med men det er verdt et forsøk mener jeg ihvertfall å teste den i et annet system. Det burde du gjøre med alle delelen mener jeg. Jeg måtte gjøre det samme en gang, det var ikke noe hyggelig og det tok lang tid men til slutt fant jeg feilen Lenke til kommentar
TaCune Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Hum, kansje du har rett jah... Takk Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hum, kansje du har rett jah... Takk Intet problem, bare PM meg eller post her om du trenger mer hjelp Lenke til kommentar
TaCune Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Skal gjøre det Lenke til kommentar
immo Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Høres ut som et ram-problem.. har du testa alle 3 ram-brikkene? Dvs.. bruk kun den ene en stund for å se om det krasjer.. så kun den neste osv.. Kan jo være at EN av brikkene ikke er helt go. cl 2,5 OG cl 3 høres missstenkelig ut med tanke på ditt problem.. mange systemer liker ikke forskjellig ram.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå