omegaV8 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 HVEM ER BESST AV DISSE 2: Intel S478 Celeron 2.4GHz vs AMD S754 Sempron 2600+ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg ville valgt Sempronen fremfor celeronen. Men om du legger til circa 50kr til, så får du Sempron 2800+ (med dobbelt så mye L2-cache enn 2600+), og den vil ivertfall være en del bedre enn celeronen. Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Sempronen er vel raskere men selv hadde jeg gått for Celeron. Celeron virker mer gjennomført enn Sempronen. dette inntrykket fikk jeg etter at jeg bygde en Sempron pc.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Sempronen er vel raskere men selv hadde jeg gått for Celeron.Celeron virker mer gjennomført enn Sempronen. dette inntrykket fikk jeg etter at jeg bygde en Sempron pc.. Kan du utdype hva du mener med at den er mer gjennomført? Jeg har prøvd over hundre pcer med celeron-prosessor og ingen ad pcene virket "gjennomført". Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Sempron 754 er like gjennomført som alle de Andre A64 CPU`ene. Kan ikke regne med socketA siden det er utdatert for lenge siden Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Problemet med Celeron (særlig de "vanlige", ikke Prescott-utgavene i like stor grad), er at kompromissene deres er spesielt uheldige for arkitekturen. L2-mengden og båndbredden er alfa og omega for Netburst. Sempron har også mindre L2 enn de dyrere seriene, men for K7/K8 er L2-størrelsen, og båndbredden av langt mindre betydning. CFD har rett i at Sempron er like gjennomførte som andre AMD-prosessorer - de har bare ett eller to kompromisser, som faktisk er ganske små. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå