Frank87 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Her er det som skjer: Kjører helt normalt, plutselig lyser feil-lampa for LamdaSond, og i neste sekund kuttes motoren helt. Må da vente hvertfall 10 sek før jeg får startet den på nytt, men da med feil-lampa fortsatt gående.. Dette kan skje en gang i uka, eller flere ganger samme dag. Dette har jeg gjort for å fikse problemet: Byttet LamdaSond-en (målereren ved katalysator) Byttet luftmengdemåleren Byttet coil. (for sikkerhets skyld, tilfelle den hadde noe innspill) De to førstnevnte komponentene er vitale deler som Volvo selv sa at det måtte være. Problemet er der fortsatt. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg anbefaler deg å spørre på http://www.bilforumet.net/forumdisplay.php?f=89 istedet, der kan de alle volvo-motorene inn og ut, nesten Lenke til kommentar
rockajoe Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Her er det som skjer: Kjører helt normalt, plutselig lyser feil-lampa for LamdaSond, og i neste sekund kuttes motoren helt. Må da vente hvertfall 10 sek før jeg får startet den på nytt, men da med feil-lampa fortsatt gående.. Dette kan skje en gang i uka, eller flere ganger samme dag. Dette har jeg gjort for å fikse problemet: Byttet LamdaSond-en (målereren ved katalysator) Byttet luftmengdemåleren Byttet coil. (for sikkerhets skyld, tilfelle den hadde noe innspill) De to førstnevnte komponentene er vitale deler som Volvo selv sa at det måtte være. Problemet er der fortsatt. Hva gjør jeg? Hadde samme problem det var mitt bensinpumpe rele;) Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det kan såklart være hovedreleet (som gir strøm til tenning og bensinhjerne samt bensinpumper), men jeg ville startet med å lese ut feilkoder (det kan enkelt gjøres selv på din bil). Det som populært kalles "Lambda-lampen" har ingen direkte sammenheng med lambdasonden i eksosanlegget. Det er ganske enkelt en lampe som lyser når enten bensin eller tenningshjerne har lagret en feilkode i minnet. Denne feilkoden kan like gjerne være satt av bankesensor eller EGR-ventil... Så sannsynligvis har du byttet både luftmassemåler og lambdasonde selv om det ikke var noen grunn til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå