Gå til innhold

funker surround til å høre på musikk med?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Logitech Z5500 er en god løsning for mange. Det gir mye for pengene hvis du skal se film og det virker som de spiller slik musikk som du liker også. Det kan dog ikke anbefales til alle siden det rett og slett ikke egner seg til mange typer musikk. (jazz ,klassisk og instrumental feks). Men nå regner jeg ikke med at "norma_saw" på 15hører på slike ting ;)

Lenke til kommentar

Det er uegnet fordi det rett og slett er et dårlig sett. Det krever litt dyrer høytalere for å gjenngi slik musikk enn det du er på jakt etter. Hvis du er førstegangskjøper så vil du nok bli storfornøyd med det. Det "Trøkker" bra iforhold til prisen ;)

Jeg har ganske rimelige høytalere selv. Selvbygg til ca 4000kr for 2stk. Også trenger har jeg en receiver som koster litt.. Så som du skjønner er dette en helt annen prisklasse ;)

Mange på forumet som har det. Egentlig alt for mange

Endret av CFD
Lenke til kommentar

skal du ha til pc eller tv?

du har sikkert skrevet det men.. For det første. De fleste hjemmekinoanlegg over 5000kr funker fint til musikk når man kjører 2.1 ( altså 2 front + 1 sub. )

Så svare rett på spørsmålet om Surround funker til å høre musikk med. Tja spørs hva du mener det da. Å få 5.1 surround fra en cd vil være som å fiske spekkhogger med fluestang. Det fungerer jævlig dårlig..

Dette skyldes at en cd er spilt inn i stereo. ( hvis det da ikke er SA- eller HDCD)

Stereo er 2 kanaler mens 5.1 surround er 5 kanaler. Sier seg selv..

MEN dolby Prologic II gir en mulig til 5.1 surround. Du får et greit resultat men du får ikke akkurat perfekt lyd.

Det du også kan gjøre er å kjøre All stereo. At du kjører stereo på alle 5 høyttalerne. Det er ganske greit. men surround er det ikke.

Var det det du lurte på?

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg et par PC høytalere nå jeg også, men er veldig usikker. Hører ikke noe på techno, rock, metal og alt det der. Holder meg til klassisk, opera og instrumental. Hva høytalere burte jeg satse på da?

klassisk er jo ikke akkurat buldre buldre musikk men fin lyd musikk. Noe som ikke krever at man har de største CW høyttalerne..

Tror dette hadde passet deg:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7403

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...