Krankemot Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 skal snart ha nytt gutte rom, og da mag ha nye høytalere, da jeg liker å se film, og spille er deet forden med surroundlyd, men, hvordan er da det å høre på musikk med? blir det nokk "trøkk"? lite bass? takker for svar Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Et bra surroundanlegg gir bra bass, men billigmerker som f.eks eltax duger nok dårlig til det Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 hvor mye må man opp i da? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 med sub, (er ikke ekspert men) 3000-3500. kommer litt ann på merket også Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Logitech Z5500 er en god løsning for mange. Det gir mye for pengene hvis du skal se film og det virker som de spiller slik musikk som du liker også. Det kan dog ikke anbefales til alle siden det rett og slett ikke egner seg til mange typer musikk. (jazz ,klassisk og instrumental feks). Men nå regner jeg ikke med at "norma_saw" på 15hører på slike ting Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 vet du om noen på forumet som har dette? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 oj, sså nå at det var mange gode tilbakemeldinger på prisguiden... på hvilken er det uegnet til musikk som køntri, klassisk og instrumental? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Det er uegnet fordi det rett og slett er et dårlig sett. Det krever litt dyrer høytalere for å gjenngi slik musikk enn det du er på jakt etter. Hvis du er førstegangskjøper så vil du nok bli storfornøyd med det. Det "Trøkker" bra iforhold til prisen Jeg har ganske rimelige høytalere selv. Selvbygg til ca 4000kr for 2stk. Også trenger har jeg en receiver som koster litt.. Så som du skjønner er dette en helt annen prisklasse Mange på forumet som har det. Egentlig alt for mange Endret 2. august 2005 av CFD Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 ja, er førstegangs kjøper, er nok et kjempehopp fra mine labtec pv høytelere hører egentlig mest på rock/metal da, er det dårlig kjøp da? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 skal du ha til pc eller tv? du har sikkert skrevet det men.. For det første. De fleste hjemmekinoanlegg over 5000kr funker fint til musikk når man kjører 2.1 ( altså 2 front + 1 sub. ) Så svare rett på spørsmålet om Surround funker til å høre musikk med. Tja spørs hva du mener det da. Å få 5.1 surround fra en cd vil være som å fiske spekkhogger med fluestang. Det fungerer jævlig dårlig.. Dette skyldes at en cd er spilt inn i stereo. ( hvis det da ikke er SA- eller HDCD) Stereo er 2 kanaler mens 5.1 surround er 5 kanaler. Sier seg selv.. MEN dolby Prologic II gir en mulig til 5.1 surround. Du får et greit resultat men du får ikke akkurat perfekt lyd. Det du også kan gjøre er å kjøre All stereo. At du kjører stereo på alle 5 høyttalerne. Det er ganske greit. men surround er det ikke. Var det det du lurte på? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 ja, blant annet. tenkte egentlig mest på om det var nok trøkk i høytalerne, og sånn tyl å høre på musikk med. skal ha til BÅDE pc og tv, skal kjøpe tv kort og sånt, Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg har tenkt å kjøpe meg et par PC høytalere nå jeg også, men er veldig usikker. Hører ikke noe på techno, rock, metal og alt det der. Holder meg til klassisk, opera og instrumental. Hva høytalere burte jeg satse på da? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hva med denne? Vil nok påstå at du knapt får bedre til prisen. Ellers må du nok belage deg på et kraftig prishopp om du skal ha noe som rettferdiggjør gode opptak av klassisk musikk. Kommer fort opp i 25-30 laken da... Du kan jo også sjekke om du finner noe på AV Torget. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg har tenkt å kjøpe meg et par PC høytalere nå jeg også, men er veldig usikker. Hører ikke noe på techno, rock, metal og alt det der. Holder meg til klassisk, opera og instrumental. Hva høytalere burte jeg satse på da? klassisk er jo ikke akkurat buldre buldre musikk men fin lyd musikk. Noe som ikke krever at man har de største CW høyttalerne.. Tror dette hadde passet deg: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7403 Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Nja, kanskje litt dyrt pluss at jeg ikke trenger DVD spiller.... Kanskje det til og med hadde holdt med bare to høytalere? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 ey, hvem er det dere svarer på? simda dim? eller meg? hvis man leser retningslinjene står det at kapring av tråd er forbudt, no som jeg se antydninger til her... Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) ey, hvem er det dere svarer på? simda dim? eller meg? hvis man leser retningslinjene står det at kapring av tråd er forbudt, no som jeg se antydninger til her... Beklager, min feil. Skal opprette en egen tråd jeg... Her Endret 4. august 2005 av SimDaDim Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 ey, hvem er det dere svarer på? simda dim? eller meg? hvis man leser retningslinjene står det at kapring av tråd er forbudt, no som jeg se antydninger til her... my bad 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 man hører ikke musikk i surround, hvis ikke det er sacd ol hvor det er orginalt 6 ellr 5 kanalers lyd. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 neinei, jeg vet det. men detv jeg lurer på er hvordan lyden blir når man bruker et surroundannlegg til å høre på muskk med. jeg tar en tur til hi-fi klubben i oslo, nestegang det er fint vær... bare for å få høre på hva de sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå