plumbe Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Hvordan finner man tittelen til en fil, som f.eks ligger i mappen pictures?? Endret 2. august 2005 av plumbe Lenke til kommentar
nree Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du går inn i mappen, ser på ikonet og rett under ikonet finnes de et feilnavn! Lenke til kommentar
???????? Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Mener du navnet på filen? Lenke til kommentar
eme Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 <?php echo $_SERVER['PHP_SELF'];?> Den du tenker på? Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 tenkte slik at jeg har et bilde en bruker laster opp, når han submitter skal scriptet sjekke opplastningsmappen om samme fil eksisterer, isåfall legger legger man på en "_1" på slutten. Hvis "_1" eksisterer(altså lastet opp et bilde med samme navn to ganger) skal den legge til +1 på endelsen. Må jeg bruke fopen() og gjøre noe eller? Utdrag: $filename=$_FILE[$name]['name'] //$name kommer fra en $tmpname=$_FILES[$name]['tmp_name']; $destination=date("Y-m-d").$filename; if(file_exists($path.'\\'.$destination)) { $extension=explode("_",$filiopplastningsmappen);//her er problemet if($extension[1]==false) $destination=$destination."_1"; if($extension[1]==true) $destination=$extension[0]."_".($extension['1']+1); } $destination=$path.'\\'.$destination; move_uploaded_file($tmpname,$destination); Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Du går inn i mappen, ser på ikonet og rett under ikonet finnes de et feilnavn! Ja, for det var gøy. Jeg hadde sikkert spurt i php forumet da, gjøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå