Gå til innhold

Doner 1kr. til min paypal :D

Kadmium

Anbefalte innlegg

Du er 12 år, du trenger virkelig ikke en mp3 spiller til den prisen for å "overleve", kjøp deg heller en til ~600, så er det vel lettere å få råd.

Såvidt enig med denne kroppen her... :)

Men denne tråden er litt spennende likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er 12 år, du trenger virkelig ikke en mp3 spiller til den prisen for å "overleve", kjøp deg heller en til ~600, så er det vel lettere å få råd.

Problemet mitt er ikke at jeg har for lite penger.

Snarere sagt. ingen penger.

Har lånt bortforover et år siden og ikke fått tilbake..

Det går nok bra ;) Jeg har heller ingen MP3 spiller, men jeg lever fortsatt.

Lenke til kommentar
Det har aldri vært vanskeligere å skaffe seg sommerjobb. Blir mindre og mindre jobb til ungdom :(

Det er fordi de blir dummere og dummere.

Vet ikke hvilke argumenter du har for det men, det går hvert fall ut over mange. Leste en gang på VG at en gutt ble fratatt pengene han hadde tjent av en eller annen grunn. Husker ikke hva det var.

Men nok Off-Topic ;)

Lenke til kommentar
Det har aldri vært vanskeligere å skaffe seg sommerjobb. Blir mindre og mindre jobb til ungdom :(

Vet ikke hvilke argumenter du har for det men, det går hvert fall ut over mange. Leste en gang på VG at en gutt ble fratatt pengene han hadde tjent av en eller annen grunn. Husker ikke hva det var.

Men nok Off-Topic ;)

Psss ! pga. sosialhjelp til moren...

Lenke til kommentar

Det var det en gresk filosof (Platon eller Aristoteles tror jeg) som sa for noen tusen år siden også :roll: De som blir eldre har vanskelig for å akseptere nye trender og kultur, og avskriver derfor de yngre som dummere enn de selv var på samme alder.

Kan bekrefte at det er vanskelig å få sommerjobb. Jeg er 17 og slet en stund før jeg fikk en liten jobb på posten.

Lenke til kommentar
Få deg en jobb.

12 år :dontgetit:

Pøh, jeg er 14.

Begynte å jobbe når jeg var 12.

Har tjent et sted mellom 15-20 000,- siden da.

Går nå under jobbtittelen:

Eggplukker, Gartner, Gressklipper, Barnevakt og Barnepasser..:)

Det er en ting, en annen ting er at jeg ikke veit hvor det har blitt av de 15-20 000 kronene. Har brukt dem opp på pc-ting antar jeg..

Kjedelig så fort de kronene stikker av

Lenke til kommentar
Få deg en jobb.

12 år :dontgetit:

Pøh, jeg er 14.

Begynte å jobbe når jeg var 12.

Har tjent et sted mellom 15-20 000,- siden da.

Går nå under jobbtittelen:

Eggplukker, Gartner, Gressklipper, Barnevakt og Barnepasser..:)

Det er en ting, en annen ting er at jeg ikke veit hvor det har blitt av de 15-20 000 kronene. Har brukt dem opp på pc-ting antar jeg..

Kjedelig så fort de kronene stikker av

Fikk mitt første sommerjobb når jeg var 11 men det er lenge siden... ;)

Hos oss er det nesten umulig å finne noe sommerjobber for 12-14 åringer i dag..

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Jeg har da sommerjobb(er). Fredag og igår malte jeg noen vinduskarmer på baksida av sparebanken. (600 kr)

Så klipper jeg plen 1 gang i uka. (120 kr)

Så skjærte jeg garn for en fiskebåt. (Men nå er det tomt for garn. :thumbdown: ) (1545 kr)

Hadde jo fått en mp3-spiller for de kronene. Men jeg sparer dem. Har 3000,- så langt.

Lenke til kommentar

Det var dårlig sagt. Unge blir smartere og smartere. Et menneske nå har mer IQ enn en som levde for lenge siden.

Eksempel: Vi går ikke rundt med treklubber og slår hverandre i hue lengre.

Grunnen til at du ikke får deg jobb er at du kan ikke sitte hjemme og syte over at du ikke finner deg en. Du må gå ut og f.eks gå til nermeste butikk og spørre om de har en sommer jobb til deg. Har de ikke så må du ikke bli sinna.. da går du bare til en annen butikk/bensinstasjon eller hva det måtte være.

Det er mange dritt jobber de har som de vil helst slippe.. som å rydde f.eks.. De blir bare glade om det kommer noen å spør om de trenger hjelp. Og for deg er det samme hvordan jobb det er bare du får penger, ikke sant? Jepp...

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...