danilovic Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Har et par laptoper som kopler seg til min Asus WL500g-router trådløst, og en stasjonær som fungerer som en slags filserver. Det rare er at jeg noen ganger kommer inn på den stasjonære, og noen ganger funker det ikke. Det hele virker helt random, og noe som er enda rarere, er at jeg ikke en gang får pinget egen NAT-et IP-adresse med den ene laptopen (har ikke prøvd verken med den stasjonære, eller den andre laptopen (som forøvrig er en Mac). I DHCP-tabellen til gatewayen står alle tre maskinene oppført, alle har Internet, men ingen får kontakt med hverandre. Noen forslag? Edit: Nå har jeg koplet opp laptopen med kabel, og får fortsatt samme resultat. Maskinen er online, men den får ikke kontakt med den andre maskinen i nettverket. Endret 18. august 2005 av sosohal Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Firmwareoppgradering av router? ;-) Hadde et lignende problem en gang, og da var det noe kødd-entries i routingtabellen min. Den ene PC-en var da tilsynelatende helt borte fra lokalnettet. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har det vært slik lenge? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Har det vært slik lenge? Ja, siden dag 1. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Har undersøkt ganske grundig nå, og fant ut at routeren er konfigurert til å funke som aksespunkt. I beskrivelsen står det også at NAT er deakivert, og at alle porter er bridget sammen. Slik vil jeg ikke ha det, men de to andre valgene jeg har, er "home gateway" (som jeg ikke får til å funke med Internet), og "router" (som rett og slett ikke funker, da jeg har Firstmile/NGT som ISP). Vet at det er veldig mange der ute med samme router, så det må da være noen som har tips? Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Poster for å få i mine innlegg, da jeg har samme problem selv og gjerne vil få med meg en eventuell løsning. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg har ikke samme ruter, men NGT som ISP. Sikkert dumt av meg å påpeke dette da dette sikkert allerede er gjort men jeg gjør det lell: +Sjekk hva brannmurene på de forskjellige maskinene slipper igjennom. +Google nettet etter måter å konfigurere ruteren på detalj-nivå (Kanskje gjennom Telnet?) Husk da selvfølgelig å konfigurere både porter og NAT. +Sett opp en FTP-server på den som er 'Fil-server' og bruk FTP-klienter for å hente og levere filer. Har selv gjort dette og det er utrolig mye raskere enn gjennom vanlig explorer-grensesnitt og nettverks-lenkene. GuildFTP er god og gratis FTP-server. SmartFTP eller WhisperFTP er gode klienter. +Om nødvendig bruk dynamisk DNS fra DynSite. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg har samme router som deg og har opplevdt "mange rare ting" som skjedde med den, og en løsning var å installere den siste firmwaren fra Asus, noe som greit gjørs via admin panelet. Firmwaren 1.8.2.4 beta eller bedre fikser mye, anbefaler å installere den for så å se hva som skjer. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Oppdaterte firmware, og har knota litt mer. Nå får jeg pinget laptopen med WLAN fra den stasjonere med kabel, men ikke omvendt... Edit: Haha, ok da. Måtte skru av en firewall. Takk for tips, Ueland! Endret 19. august 2005 av sosohal Lenke til kommentar
bewire Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) LØST Hei, jeg har nettopp anskaffet WL500gP og koblet på en Maxtor Basics Desktop USB 500 GB Hardisk. LØST:Hardisken blir funnet under MSHOME arbeidsgruppen (XP), men jeg får ikke opp den delte mappen jeg har definert i kontrollpanelet for routeren. Er det noen som har hatt samme problem ? Edit: Network Neighborhood Mode fungerer nå. Jeg formaterte USB Hardisken til EXT2, og dermed fikk jeg skrivetilgang. Installerte windows driver for EXT2 ( http://www.fs-driver.org/download.html ), men tror ikke det var nødvendig. EXT2 fungerer fint på en annen PC uten driver. (Årsaken til at jeg la inn driveren var at EXT2 partisjonen ikke syntes under XP, men det er mulig at det bare tok litt tid før systemet oppdaterte seg). Fant denne tråden her på diskusjon.no: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=370116 LØST: Jeg får heller ikke logget inn via FTP selv om jeg har opprettet brukere, etc. Jeg får riktig nok logget inn som anonym, men da uten skriverettigheter. Hvis dette spørsmålet er behandlet et annet sted håper jeg noen kan poste en link. EDIT: Etter at jeg formaterte til EXT2 fungerer FTP. PS. Skulle det vært med en installasjons CD for WL500gP ? Jeg fikk ikke med noe og stusset litt. Men jeg har benyttet det webbaserte kontrollpanelet. Har imidlertid ikke funnet ut hvordan jeg kan oppgradere firmware via admin som beskrevet over i denne tråden- Endret 13. august 2008 av bewire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå