xD^^ Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hah, de 4 gode grunnene til å ikke slå av PC'en er pokker meg gode! Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) bruker å slå av kassa mi om natta. Laptopen slåes av når den ikke er i bruk stortsett, ja bortsett fra når jeg er på skolen da. Før hadde jeg maskina mi stående på hele tia. Går greit å ha den stående på 24/7 ja. lynavleder kunne vært greit en gang i blant det ja, hvis man tilfeldigvis skulle komme over et lynnedslag hvis man ikke er hjemme og man vet at pc`en står på. da kan det være greit med lynavleder. En ting til: hvis lynet først slår ned i pc`en så er det vel samme om pc`en står på eller ikke. lynet vil jo mest sannsynlig ta noen komponenter allikevel. og da blir det svart . Endret 4. august 2005 av wil Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 gjør det noe om pc'n står på 24/7 ? Gyldige grunner til å skru av pcen: 1. Ny maskinvare 2. Tordenvær. (og det skal være pokker så nærme) 3. (Mislykket) Overklokking. 4. Du skal ha maskina med på lan. Andre grunner godtas ikke under noen omstendigheter. :!: du glemte en.. strømmen går.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 når strømmen går blir det jo svart da jo . Lenke til kommentar
Buffaloboy Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) strømmen da? edit: var litt for sen der ja... Buffaloboy Endret 5. august 2005 av Buffaloboy Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 gjør det noe om pc'n står på 24/7 ? Gyldige grunner til å skru av pcen: 1. Ny maskinvare 2. Tordenvær. (og det skal være pokker så nærme) 3. (Mislykket) Overklokking. 4. Du skal ha maskina med på lan. Andre grunner godtas ikke under noen omstendigheter. :!: du glemte en.. strømmen går.. Ikke glemt nei, det står "gyldige grunner til å skru av pcen" Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 du har ingen mulighet til å slå av pc`en om strømmen går. det gjør strømmen selv enkelt å greit. Samme om sikkringer går også. da blir også skjermen svart. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Slår selv av pc'n i tordenvær og rebooter ved behov... (windows oppdateringer eller andre programmer som krever reboot) ellers, så bruker jeg ca 1 gang i mnd å demontere pc'n for å blåse støv av prosessorvifter osv. Annet enn det så står pc'n på 24/7 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Gyldige grunner til å slå av pcen : *Sex tilbud fra damen. *Blåskjerm @ Bill Gates Corporation. *Problemer med Skurring i lyd. Forresten noen som kjenner til et freeware refresh program for minnet? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 sextilbud fra madammen har da null å si på om jeg skrur av pc'n eller ikke, men det forander seg kanskje når man ikke har pc'n på soverommet... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Malvado: Derfor har man en egen server som man har stuet bort i huset. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg lot WinXP-boksen min stå på i to-tre uker en gang, brukte den masse, etter hvert slutta snarveier og sånt å virke :o Fiksa seg med reboot da.. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Slår ikke av PC ved tordenvær, men har hatt lyn-skader på modem og søsters har fått PC'er ødelagt 2 ganger av lyn. Hjelper ikke mye å bare slå av, må dra ut kabler osv for å sikre seg (eller bruke overspenningsvern). Har bodd endel i tropiske strøk og der var det alltid med lyn-vern når man kjøpte PC og stort utvalg i forskjellig beskyttelsesutstyr, pga regn-tiden med tilhørende tyfoner. Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 hvis strømmen går så er ikke det noe unnskylding til og ikke være på nett, tre fine bosktaver UPS skulle gjerne ha noe som flusha minnet ja, hadde vært nyttig Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Tjaa ? Reiser du vekk og Thor med hammeren kommer så kan du få problemer etterpå... ikke visst du har overspenningsvern. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Fil serveren min står på 24\7. Men en god annskaffelse kan jo da være lyn sikker strøm forgreiner. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 eg har både kontormaskiner, servere og laptoper stående på 24/7. da sørger eg også for å støvblåse innimellom. og dersom en maskin oppfører seg merkelig sørger eg for å finne ut hva som er galt. (man sender ikke et fly med problemer ut på vingene?) støy og over/underspenning kan også være et problem. derfor har eg eget overspenningsvern til alle maskiner + ups til servere, alle med jord. i sikringsskapet er det montert grovvern. dersom tor med hammeren skulle være ute å kjøre er det lite eg kan gjøre uansett. overspenningsvern/lynavledere som faktisk garantert takler direkte lynnedslag har eg ikke råd til uansett, så det får heller gå som det går. men generelt sett er det helt i orden å la maskinen stå på. faktisk er det mer slitasje på komponenter under oppstart, en under idle. men det må jo veies opp mot hvor lenge du lar den stå av. bruker du den 1 time, slår den av og det er 7 dager til neste gang vil det nok være best å slå den av. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 *Sex tilbud fra damen. Skjønner ikke helt hva det har med å skru av pcen å gjøre. Det går jo an å bare skru av webkameraet :!: Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 *Sex tilbud fra damen. Skjønner ikke helt hva det har med å skru av pcen å gjøre. Det går jo an å bare skru av webkameraet :!: eller skru det på? *kinky* Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 *Sex tilbud fra damen. Skjønner ikke helt hva det har med å skru av pcen å gjøre. Det går jo an å bare skru av webkameraet :!: eller skru det på? *kinky* way to go Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå